قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام در مجموع ۳۴۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم قابل کشت دارد.

وجود ۳۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیدمحمد تراب میری در نشست شورای زکات استان با بیان اینکه 260 هزار هکتار اراضی دیم و 80 هزار هکتار زمین آبی در استان زیر کشت انواع محصولات می رود، اظهارداشت: در سال زراعی جاری، 80 هزار هکتار از اراضی دیم و 44 هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت گندم رفته که درمجموع 125 هزار هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه  با توجه به وضعیت آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود 250 هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود، افزود: در محصول جو نیز 55 هزار هکتار زیر کشت رفته که چیزی حدود 60 هزار تن برداشت خواهد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به تولید محصول خرما در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در زمینه محصول خرما در استان 60 هکتار باغ خرما بارور شده که پیش‌بینی می‌شود 124 تن محصول از باغات خرمای استان برداشت شود.

سیدمحمد تراب میری بیان داشت: حدود 85 هزار رأس گاو و یک‌میلیون و 630  هزار رأس گوسفند و 240 نفر شتر  در استان وجود دارد.

 وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ زکات در استان، یادآور شد: با بارندگی‌های اخیر و افزایش برداشت در بخش کشاورزی و با هدایت روحانیت معزز در زمینه ترویج این فریضه حیات‌بخش، انتظار می‌رود که شاهد گسترش فرهنگ زکات در جامعه و ریشه‌کنی فقر در جامعه باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.