۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 378998

تاکنون مجوز افزایش قیمت به هیچ کارخانه لبنی داده نشده و با توجه به تورم و شرایط بازار بیش از ۵ درصد افزایش قیمت نخواهیم داشت.

قیمت لبنیات افزایش پیدا می کند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از پر چالش ترین موضوعات در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی نرخ فرآورده‌های لبنی است؛ چالشی که بین دامداران، صنایع لبنی و دولت با آغاز سال و بالا رفتن انواع قیمت ها شروع می شود و تا پایان سال هم ختم به خیر نمی شود.
بهار 95 هم از این ماجرای همیشگی بی نصیب نماند و بازهم صنایع لبنی خواستار مجوز افزایش قیمت شدند در حالی که در کنار این درخواست معتقدند بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: قیمت محصولات به تغییرات نرخ کالا، خدمات و دستمزد بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه شرایط و کشش بازار عامل تعیین کننده افزایش قیمت محصولات لبنی است، ادامه داد: با توجه به تورم و شرایط بازار بیش از 5 درصد افزایش قیمت نخواهیم داشت.
باکری اظهار داشت: تورم سالانه و تاثیر آن بر بهای تمام شده تولید در حال بررسی است و ظرف دو الی سه هفته آینده میزان این اثرگذاری مشخص خواهد شد که ملاک ما در افزایش قیمت است.
دبیر انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: تاکنون مجوز افزایش قیمت به هیچ  یک از کارخانه های لبنی داده نشده است.
*** کارخانه ها تمایلی به افزایش قیمت ندارند
همچنین محمد فربد عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی نیز در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کارخانه ها به سبب عدم کشش تقاضا در بازار، تمایلی به افزایش قیمت ها ندارند.
*** کارخانه ها و دامداران وضعیت اسفناکی دارند
محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه کارخانه های لبنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون وضعیت کارخانه های لبنی به سبب نبود تقاضا در بازار، بسیار اسفناک است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.
وی افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی هر چند ناچیز ضربه مهلکی به صنعت وارد می کند چرا که با توجه به کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت زیان های فراوانی برای مصرف کننده و تولید کننده خواهد داشت.
اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به زیان دامداران و راکدی نیمی از کارخانه های لبنی بایستی تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.