سید حسن نصرالله :آمریکا، اسرائیل و غرب امروز با مشکلی در منطقه مواجه شده اند که نام آن محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جنبش های مقاومت است.

می خواهند داعش خطری برای جمهوری اسلامی باشد/ مشکل آمریکا و اسرائیل محور مقاومت و جمهوری اسلامی است 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

سید حسن نصرالله با اشاره به روز نکبت اظهار داشت که امت اسلامی همچنان از آثار نکبت رنج می برد و همانگونه که انگلیس نکبت فلسطینی را رقم زد امریکا و همپیمانان آن امروز به منظور نابودی روح باقیمانده  از مقاومت وارد منطقه شده اند.

وی افزود: بین نکبت سال ۱۹۴۸ و نکبت کنونی فرق اساسی وجود دارد و امروز مردان، زنان و ارتشها و ملتها و جنبشهایی در منطقه وجود دارند که مصمم به ساقط نمودن طرح آمریکا و کلیه ادوات و ابزارهای آن هستند.

نصرالله تأکید کرد:آمریکا، اسرائیل و غرب امروز با مشکلی در منطقه مواجه شده اند که نام آن محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جنبش های مقاومت است.

وی افزود: مشکل آنها با تمام کسانی است که با اسرائیل و هیمنه آمریکا مبارزه می کنند و می خواهند نفت امت اسلامی برای خود امت باشد نه در خدمت شرکت های بزرگ غربی.
دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۹ هنگامی که وزیر خارجه بود در کنگره آمریکا اقرار کرد که آمریکا بیست سال پیش از این القاعده را به منظور مقابله با اتحاد جماهیر شوروی ایجاد و پشتیبانی کرده است.
وی تصریح کرد: آمریکایی ها از همان تجربه در مقابل شوروی استفاده کرده و امروز تروریست های تکفیری را وارد سوریه و عراق کرده اند.
سیدحسن نصرالله همچنین به سخنان ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو در گفتگو با سی ان ان که گفته بود آمریکا داعش را برای مقابله با حزب الله ایجاد کرده اشاره نموده و گفت: آنها اگر بتوانند می خواهند داعش را وارد مرزهای شرقی و غربی و داخل ایران کنند و رژیم سعودی در این جهت تلاش می کند.
وی تصریح کرد: ای مسلمانان آنچه در منطقه در حال وقوع است جنگ بین سنی و شیعه نیست و این آنها هستند که می خواهند چنین چیزی را القا کنند.
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: گروه هایی برای مقابله با روح مقاومت و تخریب روحیه بیداری به منطقه آورده شده اند. امروز نبرد در منطقه نبرد با گروه های متوحشی است که آمریکا آنها را برای نابودی محور مقاومت به منطقه آورده است.
وی افزود: این طرح تروریستی شکست خورده و نتوانسته است به اهداف خود برسد و ان شاء الله نخواهد توانست به اهداف خود در منطقه دست یابد.
سید حسن نصرالله به آندسته از مسیحی ها که همچنان به آمریکا تکیه می کنند گفت: آمریکا تفاوتی بین مسلمانان و مسیحی ها قائل نیست و تنها به فکر خدمت به منافع خود است.
وی افزود: آنها از داعش نه تنها نابودی حزب الله را می خواهند بلکه می خواهند داعش خطری برای جنبش های مقاومت در فلسطین و مقابله با جمهوری اسلامی و عراق و سوریه باشد.

نصرالله تأکید کرد: تجاوزگری های اسرائیل نتوانسته است به روح، اندیشه و اولویت های مقاومت ضربه بزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.