معاون وزیر تعاون از راه‌اندازی بازار مجازی تعاون در هفته جاری خبر داد و هدفگذاری صادرات تعاونی‌ها تا پایان امسال را ۳ میلیارد دلار ذکر کرد.

۷ درصد اشتغال کشور در دست تعاونی‌ها

به گزارش قدس آنلاین،سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با راه اندازی بازار مجازی، تعاونی‌ها می‌توانند به سهولت تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.
وی ادامه داد: بازار مجازی در حوزه تولید کالا و خدمات در کل کشور به ارائه خدمات می‌پردازد و در تمام بخش‌های اقتصادی و گرایش‌های تعاونی فعالیت می‌کند. این طرح در قالب عرضه کالا به فروشگاههای زنجیره‌ای نیز قابل اجراست و پس از رونمایی برای تمام تعاونی‌های کشور قابل بهره‌برداری خواهد بود.
کلانتری در ادامه از ایجاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون خبر داد و گفت: این میزان هفت درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون را 50 تا 60 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: میانگین هزینه ایجاد یک شغل در یک واحد صنعتی متعارف حدود 140 تا 200 میلیون تومان است ولی این رقم در بخش تعاون کمتر است لذا اگر 20 درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی را در اختیار بگیریم و سه برابر آن را به تعاونی‌ها وام بدهیم تا پایان سال دستکم 100 هزار شغل جدید به وجود خواهد آمد.
وی در عین حال میزان صادرات بخش تعاون در سال گذشته را یک میلیارد و 750 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این رقم در سال 93 یک میلیارد و 350 میلیون دلار بوده است.
معاون وزیر تعاون با اشاره به آمار تشکیل تعاونی‌ها در سال 1394 گفت: سال گذشته 4200 شرکت تعاونی راه اندازی شد که بیش از 60 هزار فرصت شغلی را در بخش تعاون ایجاد کرد.به گفته کلانتری، از مجموع تعاونی‌های ایجاد شده در سال گذشته، 56 درصد تعاونی‌ها تولیدی و 46 درصد خدماتی و توزیعی بوده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تاسیس 1750 تعاونی جدید در حوزه خدمات با اشتغالزایی 2200 نفر خبر داد و گفت: برای سال جاری برنامه ایجاد 70 تعاونی‌ توسعه و عمران شهرستانی را در دستور کار داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.