حزب الله لبنان که از زمان آغاز جنگ در سوریه همواره برای تحقق امنیت و آرامش در این کشور در کنار نیروهای سوری بوده، طی دو سال اخیر ۱۰ فرمانده نظامی برجسته خود را در راه آزادی این کشور از چنگال تروریسم، تقدیم کرده است.

۱۰ فرماندهی که حزب‌الله در ۲ سال تقدیم آزادی سوریه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حزب الله لبنان که همواره از سوی حامیان غربی و منطقه ای رژیم صهیونیستی با سخت‌ترین هجمه‌ها روبه‌رو بوده و بسیاری از همدستان اسرائیل آن را "نهادی تروریستی" می‌خوانند، از زمان آغاز بحران و جنگ داخلی سوریه بدون هیچ چشم‌داشتی در کنار ارتش این کشور به مقابله با تروریست‌ها پرداخته و در این راه شهدای زیادی را تقدیم آزادی سوریه و پیشبرد اهداف مقاومت کرده است و هیچگاه از عزم و اراده آن کاسته نشده است.
حزب الله لبنان طی دو سال 10 فرمانده برجسته خود را در راه آزادی و امنیت سوریه تقدیم کرده است که این فرماندهان یا به طور مستقیم توسط رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند و یا توسط ایادی این رژیم در سوریه به این فیض نائل آمده‌اند. این 10 فرمانده بر اساس گزارشی از اسکای نیوز، عبارتند از:
مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی برجسته حزب الله لبنان که از وی به عنوان جانشین شهید عماد مغنیه یاد می‌شد. وی روز جمعه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق در یک انفجار ترور شد، اقدامی که بار دیگر انگشت‌های اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی دراز کرد.

مصطفی بدرالدین، از فرماندهان حزب الله
بدرالدین از جمله فرماندهان حزب الله محسوب می‌شود که از نخستین روزهای آغاز بحران سوریه راهی این کشور شد تا در مقابل توطئه‌ای که علیه مقاومت به راه افتاده بود بایستد و وعده داده بود "در این راه یا پیروز می‌شود و یا به شهادت می‌رسد".
علی فیاض که به "ابوعلاء البوسنه" معروف است، فوریه گذشته در درگیری با داعش در منطقه خناصر واقع در حومه حلب در شمال سوریه به شهادت رسید. او نیز از فرماندهان زبده حزب‌الله بود که تجربه سال‌ها جنگ با رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود داشت.
سمیر قنطار که عملیات حزب الله در جنوب سوریه را رهبری می‌کرد از جمله دیگر فرماندهان نظامی این حزب‌الله است که اواخر سال گذشته میلادی در سوریه به شهادت رسید. حزب الله پس از ترور قنطار اعلام کرد که وی از سوی جنگنده‌های اسرائیل در منطقه جرمانا در دمشق هدف قرار گرفت.

سمیر قنطار

حسن حسین الحاج معروف به "ابومحمد الاقلیم" یکی از برجسته‌ترین رهبران نظامی حزب الله بود که در اکتبر 2015 در درگیری با شورشیان مسلح سوری در منطقه‌ای بین حومه حماة و ادلب به شهادت رسید.
حسن جفال فرمانده نیروهای نخبه حزب الله در سپتامبر سال گذشته میلادی در شهر زبدانی در حومه دمشق شهید شد.
در ماه مه 2015 دو برادر فرمانده حزب‌الله به نام‌های غسان فقیه (ساجد الطیری) و جمیل فقیه در سوریه به شهادت رسیدند. غسان فقیه در منطقه قلمون در حومه دمشق شهید شد و برادرش نیز چند روز بعد در حومه ادلب به وی پیوست.
علی خلیل علیان (ابوحسین ساجد) و توفیق النجار دو فرمانده دیگر حزب الله هستند که مه 2015 در درگیری با تروریست‌های مسلح در منطقه قلمون جان خود را فدای آزادی سوریه کردند.
از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین رهبران حزب‌الله که این حزب در دو سال گذشته برای آزادی سوریه و دفاع از جبهه مقاومت تقدیم کرد جهاد مغنیه است که در حمله هوایی اسرائیل در ژانویه 2015 به پدر شهیدش عماد مغنیه پیوست.

جهاد مغنیه

 

عماد مغنیه، فرمانده نظامی ارشد حزب الله و مهندس پروژه‌های نظامی حزب‌الله بود که برای سال‌ها خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده بود. وی نیز که سوریه را ستون فقرات مقاومت می‌دانست در سال 2008 درحالی که برای انجام یک ماموریت جهادی به دمشق رفته بود توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.