۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 379908

رئیس پنجاه و ششمین کنگره بین المللی دندانپزشکی ایران، تاکید کرد: دندانپزشکان نقش بسیار مهمی در طول عمر بیماران سرطانی دارند.

سهم سیگار و قلیان در بروز سرطان دهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر علی تاجرنیا روز شنبه در نشست خبری، با اعلام اینکه سالانه ۷۵ هزار نفر بیمار جدید به بیماران سرطان دهان در اروپا اضافه می شود، اظهارداشت: دندانپزشکان نقش بسیار مهمی در طول عمر بیماران سرطانی دارند.

وی با اعلام اینکه یکی از مهمترین شاخصه ها در مورد دیابت، بوی بد دهان و سوزش زبان است، گفت: در ایران ۴.۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و ۴۰ درصد مبتلایان از بیماری خودشان اطلاع ندارند.

تاجرنیا با عنوان این مطلب که کنگره دندانپزشکی ایران دو هدف عمده را دنبال می کند، افزود: بالا بردن دانش علمی و مهارت های عملی دندانپزشکان، دو هدف عمده برگزاری این سالیانه این کنگره است.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در کنگره پیش رو، گفت: بعد از دوران پسابرجام سعی کردیم برای اولین بار دندانپزشکان خارجی را به ایران بیاوریم، بطوریکه بیش از ۳۰۰ نفر از کشورهای مختلف و منطقه حضور دارند. همچنین ۵۲ سخنران از ۱۸ کشورهای منطقه، اروپا، آمریکا و کانادا، در این کنگره حضور دارند.

رئیس کنگره بین المللی دندانپزشکی ایران با اعلام اینکه تا کنون ۵ هزار ثبت نام قطعی برای حضور در کنگره داشته ایم، افزود: قطعا در روز برگزاری کنگره، تعداد حاضرین به ۱۰ هزار نفر می رسد.

تاجرنیا در ادامه با عنوان این مطلب که ۵۰ درصد بیماری های لثه و مشکلات دهان و دندان ناشی از مصرف دخانیات است، گفت: ۹۰ درصد سرطان های دهان مربوط به مصرف تنباکو، قلیان و... است.

وی با انتقاد از اینکه آموزش دندانپزشکی در کشور سلامت محور نیست و عمدتا درمان محور است، افزود: متاسفانه در این زمینه با استانداردهای بین المللی همخوانی ندارد.

تاجرنیا با عنوان این مطلب که متناسب با افزایش دانشکده های دندانپزشکی در کشور وضعیت سلامت دهان و دندان در جامعه بهتر نشده است، گفت: خدمات پیشگیری باید تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بالغ بر ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می شود، افزود: خدمات دندانپزشکی گران است و بیمه ها و دولت باید کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.