۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 379964

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی نمی‌توانستیم پول نفت فروخته شده را وارد کشور کنیم ولی اکنون همه‌ پول نفت در جیب مردم ایران است.

همه‌ پول نفت در جیب مردم ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،"محمود واعظی" در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و مخابراتی استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال شعار روز جهانی مخابرات کار آفرینی ICT به منظور تاثیرگذاری اجتماعی است که این شعار با اهداف تبریز 2018 نیز سازگاری دارد.
وی افزود: به دنبال برگزاری جلسه با مسوولان آذربایجان‌شرقی و مسوولان اپراتورها هستم تا برای تبریز 2018 برنامه‌ریزی کنیم و تبریز در این سال شهر نمونه از نظر اینترنت نیز شود.
وی با عنوان این که در طول 2.5 سال گذشته شش بار به آذربایجان‌شرقی سفر کردم، اظهار کرد: این تعداد سفر نشانگر تلاش‌هایی است که همکاران ما در این استان در زمینه فناوری اطلاعات انجام می‌دهند.
واعظی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: تلاش زیادی شد تا بندهایی که به دست و پای اقتصاد ایران بسته شده بود، پاره شوند و امروز با تلاش دولتمردان، تدابیر مقام معظم رهبری، حمایت مجلس و مقاومت مردم، برجام به سرانجام رسید و تحریم‌ها برداشته شد.
وی تاکید کرد: برخی گروه‌ها و رسانه‌ها که در زمان تحریم نمی‌گفتند چه گروهی عامل تحریم است، چرا تحریم شدیم، آیا نمی توانستیم کشوری بر پایه اصول داشته باشیم که در تحریم نباشد؟ امروز می گویند چند ماه از اجرای برجام گذشت ولی اتفاقی نیفتاد. به این افراد می‌گویم بعد از اجرای برجام خیلی اتفاقات خوبی برای کشور رخ داده است.
وی عنوان کرد: در زمان تحریم‌ها با تلاش فراوان در یک ماه یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم که اکنون 2.2 میلیون بشکه نفت در ماه می‌فروشیم و یا برای خرید خارجی چند درصد پول بیشتر پرداخت می‌کردیم که با برداشته شدن تحریم بانکی این مشکل هم رفع شده است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در سایه برجام است که امروزه روسای جمهور و مسوولان ارشد کشورهای معتبر دنیا در صف سفر به ایران قرار دارند. مثلا رئیس جمهور کشور کره جنوبی در سایه همین برجام و با هیات 300 نفری سفر دو و نیم روزه به ایران انجام داد.
وی با بیان این که برجام در بین ملت امید به وجود آورده است، گفت: دولت تدبیر و امید این افتخار را دارد که به وعده خود عمل کرده است؛ به طوری که امروز هم سانترفیوژها می‌چرخند و هم چرخ اقتصاد.
واعظی با بیان اینکه بعد برجام، برنامه بعدی دولت رونق اقتصادی است، اظهار کرد: در دو و نیم ساله گذشته علی رغم محدودیت‌های خزانه، تواتستیم تورم را کنترل و اقتصاد را به ثبات برسانیم.
وی تاکید کرد: پایین نگه داشتن تورم بدون رونق اقتصادی مشکل آفرین است، از این رو تمام برنامه‌های دولت در راستای رونق اقتصادی است.
واعظی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: از مردم آذربایجان‌شرقی قدردانی می‌کنم؛ چرا که آنان در هفتم اسفند و همچنین دهم اردیبهشت ماه حضور گسترده در پای صندوق‌های رای داشته و فهم بالای خود را نشان دادند.
وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی به عنوان استان پیشرو در موضوع اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی علیرغم رقبایی که داشت، در هیات دولت رای آورد و به عنوان استان پیشرو در موضوع اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و این نشانگر وجود مدیران لایق در این استان است.
وی با عنوان اینکه حوزه ICT زیر ساخت هر توسعه‌ای است، بیان کرد: بنده بر توسعه بیشتر آذربایجان‌شرقی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید دارم.
واعظی با اشاره به پیشرفت‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه ICT، گفت: پهنای باند اینترنت استان در طول دو سال گذشته 8.3 برابر و تعداد مشترکین استان 6.2 برابر شده است، همچنین امروز پروژه‌های مهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان افتتاح می‌شوند.
وی یادآور شد: حق سرمایه گذاری تنها زمانی ادا می‌شود که توسعه تبدیل به اشتغال و رونق اقتصادی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان اینکه تولید محتوا و بهبود کیفیت خدمات اولویت ماست، خاطرنشان کرد: اهداف برنامه ریزی شده را تنها با کمک دولت و چند شرکت نمی‌توان به سر انجام رساند، بلکه ضروری است بخش‌های مختلف سوار بستر فراهم شده شوند و فعالیت کنند.
وی با اشاره به این که در گذشته تنها 400 نقطه از آذربایجان‌شرقی به شبکه دولت الکترونیک وصل بود ولی اکنون یک هزار نقطه از استان به این شبکه وصل شده است، گفت: آذربایجان‌شرقی ظرفیت سرمایه گذاری دارد و باید بیش از این در این استان سرمایه گذاری کنیم.
واعظی با عنوان اینکه برای ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی هر کاری از دستم برآید، انجام می دهم، بیان کرد: در سفر قبلی هم گفتم در خود استان با شرکت‌های ایجادکننده اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان کمیته تشکیل دهید و ما نیز آماده‌ایم، وام کم بهره در اختیار افرادی که معرفی می‌کنید، قرار دهیم.
وی با بیان اینکه شرکت پست در آذربایجان‌شرقی شش خدمت جدید ارایه خواهد کرد: توانستیم پست زیان‌ده را به سودده تبدیل کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های پست بانک، گفت: پست بانک در مناطق محروم خدمات بانکی ارایه می‌کند و همچنین به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT از شرکت‌های فعال در این بخش حمایت می‌کند.
واعظی تأکید کرد: امروز 251 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که امیدوارم علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها باعث رونق کسب و کارهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.