به تازگی قوانینی در ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است که از پرزیدنت اوباما می خواهند ایرانیانی را که در عملیات سایبری علیه آمریکا شرکت کرده اند تحریم کند.

تحریم‌های تازه علیه ایران در راه‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، این اتفاق پس از آن رخ می دهد که در ماه گذشته، اعلام شد که 7 ایرانی در ارتباط با هک کردن کامپیوترهای بانک های آمریکایی و یک سد در نیویورک، متهم شناخته شده اند.
سناتور جمهوری خواهد ایالت تکزاس در بیانه ای اعلام کرد که تحریم های سایبری که او پیگیر تصویب قوانین در مورد آنها بوده است، از اوباما می خواهد که مطابق قانونی که پیش تر، در آوریل سال 2015 به تصویب رسیده بود، شهروندان ایرانی را که با شرکت های دولتی در زمینه سایبری همکاری می کنند، تحریم کند.
این اتفاق پس از آن رخ می دهد که در ماه گذشته، اعلام شد که 7 ایرانی در ارتباط با هک کردن کامپیوترهای بانک های آمریکایی و یک سد در نیویورک، متهم شناخته شده اند.سناتور راتکلیف، رییس زیر کمیته امنیت سایبری در کمیته امنیت داخلی مجلس سنای آمریکا مدعی است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در هفته گذشته به او گفته است ایران ممکن است با استفاده از منابع مالی ای که در نتیجه توافق هسته ای در اختیار این کشور قرار گرفته است، توانایی های سایبری خود را تقویت کند.
او در بیانه ای در هفته گذشته اعلام کرد:«اتفاقات رخ داده، ضرورت استفاده از تحریم ها را به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از این رفتارهای مخرب ایران، به عنوان رفتارهایی بر ضد امنیت ما، علنی می کند.»
هر چند مقامات آمریکایی پیش تر توانایی ایرانی ها را در زمینه انجام عملیات سایبری کم اهمیت جلوه داده بودند، سناتور راتکلیف می گوید دولت آمریکا باید تضمین دهد که پاسخ مناسبی به کسانی می دهد که اهدافی در این کشور را مورد حملات سایبری قرار می دهند.
او در بیانیه اش اعلام کرد:«خطری که از جانب توانایی های پیچیده سایبری ایرانی ها احساس می شود، در سالهای اخیر رشد زیادی داشته است و ما باید این تهدیدات را جدی بگیریم.» او در این بیانیه ادامه می دهد:«این کافی نیست که ما تنها در مورد ضرورت مقابله با این تهدیدات سایبری صحبت کنیم، بلکه باید اقداماتی موثر انجام دهیم که نشان دهند زمانی که پای زیرساخت ها و اطلاعات شخصی آمریکایی ها به میان می آید، ما جدی هستیم.
در ماه مارس سال 2015، مدیر کمیته دفاع سایبری در آمریکا در مورد توان سایبری ایران گفت:«ایران احتمالاً توانایی های تکنیکی کمتر اما محتوای تخریبی بیشتری در قیاس با برنامه های هک در کشورهایی به جز ایران و روسیه دارد.» این در حالی است 2 ماه بعد از این گفته ها،  گزارشی منتشر شد که نشان می داد «ایران به سرعت در حال گسترش توانایی جنگ افزارهای سایبری خود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.