قدس ‌آنلاین- تبریز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: درآمد سرانه استان ۷۸ درصد درآمد سرانه کشور است یعنی ۲۲ درصد با متوسط کشوری فاصله داریم.

درآمد سرانه آذربایجان‌شرقی ۷۸ درصد درآمد سرانه کشور است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، داود بهبودی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی در عین حال که بستر برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و نسخه عملیاتی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی افزود: از اول اردیبهشت جاری اجرایی کردن برش سال 95 سند تدبیر و توسعه استان را آغاز کرده‌ایم و در این زمینه بحث‌های جمعیتی برنامه ششم و پیش‌بینی نیروی انسانی را برای تحقق برنامه‌ها نیز در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه درآمد سرانه استان 78 درصد درآمد کشور است یعنی 22 درصد با متوسط کشوری فاصله داریم، بر لزوم ایجاد اشتغال برای سالانه 47 هزار نفر در استان تاکید کرد.

این مسئول شورای برنامه‌ریزی استان را بهترین موقعیت برای طرح مسائل عنوان و تصریح کرد: بهره‌وری و درآمد سرانه استان از میانگین کشوری پایین است؛ بنابراین برنامه‌ها باید به سمتی برود که ما در صنایع جدید و هایتک بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتری بجوییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.