، همزمان با روز جهانی ارتباطات و طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاونین و مدیران این وزارت از ۳ پروژه مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات، مرکز ملی تبادل اطلاعات و درگاه ملی خدمات دولت هوشمند رونمایی شد. 

به مناسبت روز جهانی ارتباطات از درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات و مرکز ملی تبادل اطلاعات رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، همزمان با روز جهانی ارتباطات و طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاونین و مدیران این وزارت از ۳ پروژه مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات، مرکز ملی تبادل اطلاعات و درگاه ملی خدمات دولت هوشمند رونمایی شد. 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم روز جهانی ارتباطات امسال با شعار کارآفرینی فناوری ارتباطات و اطلاعات به منظور تاثیر اجتماعی صبح یکشنبه با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار شد.

در این مراسم از ۳ پروژه درگاه ملی خدمات دولت هوشمند ،  مرکز ملی تبادل اطلاعات و در نهایت مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات توسط دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

درگاه جدیدی به نام درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس IRAN.GOV.IR به مناسبت روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی شد.

این درگاه با هدف استانداردسازی و مدیریت یکپارچه و ارائه خدمات به مردم و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمات‌محور ایجاد شده است.

درگاه ملی جایی است که شناسنامه خدمات موردتأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه اطلاعات، شرایط، کانال‌ها و شیوه دریافت آنها به شهروندان ارائه می‌شود.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس IRAN.GOV.IR در سه بخش، خدمات دولت به مردم را ارائه می‌کند.
بخش اول پنجره جست‌وجوی درگاه با بهره‌گیری از سه جویشگر بومی، بخش دوم قابلیت دسترسی به پرکاربردترین خدمات و بخش سوم ارائه خدمات به‌صورت فهرست‌وار و تقسیم‌بندی موضوعی و بخش چهارم ارائه خدمات بر اساس فهرست دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است.

مرکز ملی تبادل اطلاعات

مرکز ملی تبادل اطلاعات با به اشتراک‌گذاری خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شد.

این مرکز در راستای پاسخگویی به تعهدات بند «ب» ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه اجرایی آن راه‌اندازی شده است. همچنین شورای فناوری اطلاعات ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی را مصوب و برای ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات به منظور اشتراک‌گذاری خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر شبکه اطلاعات الزام ایجاد کرده بود.

با راه‌اندازی این مرکز تعاملات الکترونیکی بین دستگاهی برگزار خواهد شد که زیرساخت ارائه خدمات دولت به کسب و کارها و خدمات دولت به شهروندان را فراهم می‌کند.

مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات
پروژه مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت و کیفیت و همچنین شاهد هزینه خدمات اینترنتی، استفاده بهتر و از محتوا و خدمات داخلی، محلی سازی توزیع ترافیک و استفاده بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و مطابق بااستانداردهای بین‌المللی برا ی شبکه‌های توزیع محتوایی داخلی را به ارمغان می‌آورد.

مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات دارای مزایایی همچون ایجاد زیرساخت لازم جهت پیاده‌سازی این شبکه و بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات، جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و گردش منابع در داخل کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.