یک نماینده پارلمان کویت بر خلاف همه فشارهای عربستان برای عدم حمایت از ایران و مقاومت در منطقه، اعلام کرد طبق گفته امیر کویت، «آقای خامنه‌ای رهبر منطقه است».

نماینده پارلمان کویت: آقای خامنه‌ای رهبر منطقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، «عبدالحمید دشتی» عضو پارلمان کویت از آیت الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران و مردم این کشور تمجید کرد.

دشتی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «ایران همسایه ماست و همان گونه که امیر کویت گفت آقای خامنه‌ای رهبر منطقه است».

«عبد العزیز الفایز» سفیر عربستان در کویت، چندی پیش دشتی را به دلیل مواضع حمایتگرایانه‌اش از مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین و نیز همبستگی با ملت و نظام سوریه تهدید به شکایت و محاکمه کرد.

دشتی گفته بود که «تفکر وهابیت باید از سرمنشأ و به طور کلی نابود شود... در آینده نزدیک تدابیری علیه برخی کشورهای حامی تروریسم مانند عربستان و ترکیه اتخاذ خواهد شد».

دشتی پس از این اظهارات مورد ضرب و شتم «حمد الهرشانی» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان کویت قرار گرفته بود.

عبدالحمید دشتی به داشتن مواضع مخالف با سیاست‌های عربستان و حامی مقاومت در خاورمیانه معروف است و ریاض و منامه با هر وسیله‌ای سعی می‌کنند صدایش را خاموش کنند.

وی که ریاست «شورای بین‌المللی برای حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر» در ژنو را بر عهده دارد با تمام جرات از حمله عربستان به یمن انتقاد کرد.

او که به سلب مصونیت قضایی تهدید شده است، با همکاری یک گروه از وکلای بین‌المللی اسنادی را درباره نقض حقوق بشر توسط مسئولان بحرینی در بحرین و نیز جنایات داعش در سوریه و عراق را جمع‌پاوری و به دادگاه جنایات کیفری ارائه کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.