۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 381204

پس از آنکه در فروردین ماه گذشته نمایندگان مجلس در پایان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۵ با افزایش وام ازدواج به ۲۰ میلیون تومان برای هر زوج موافقت کردند، روزگذشته شورای نگهبان بر پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به زوج های جوان مهر تایید زد تا شاید یکی از صد گره ازدواج جوانان با وام ۲۰ میلیونی باز شود.

مهرتایید بر وام ۲۰ میلیونی ازدواج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه قانون، براین اساس و به منظور حمایت از ازدواج جوانان ، بانک مرکزی موظف شد بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

از این رو، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش می یابد. اما از آنجا كه در سال های گذشته، بانک ها انتظار زیادی را به زوج‌های جوان برای دریافت وام تحمیل می کردند، مجلس مصوب کرد که بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند تا تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50 هزار نفر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج می تواند به تسهیل شرایط جوانان برای آغاز زندگی مشترک کمک کند، می گوید: برای افزایش وام ازدواج به میزان 10 میلیون تومان برای هریک از زوجین اقدامات کارشناسی مناسبی انجام شده است.

مددی با اشاره به تایید مصوبه مجلس درخصوص افزایش وام ازدواج از سوی شورای نگهبان می افزاید: تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج باید ازسوی دولت به جد پیگیری شود و بانک هایی که در این زمینه همکاری نکنند، باید بدانند مجازات های سنگینی در انتظارشان است.

وی با تاکید براینکه پرداخت وام ازدواج با کاغذبازی های بسیار نارضایتی های فراوانی را رقم زده بود، تصریح کرد: با افزایش وام ازدواج امید است تاخیرهای بسیار درخصوص پرداخت آن به متقاضیان کم شده و به این ترتیب مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تسهیل ازدواج ،جامه عمل بپوشد. مجلس برای اجرای مصوبه افزایش تسهیلات ازدواج از سوی بانک ها مصمم بوده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.