عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: احتمال تلفات جانی در نمایشگاه شهر آفتاب وجود داشت اما علی رغم اینکه روزانه ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند خون از دماغ کسی نیامد.

احتمال تلفات جانی در شهرآفتاب بود !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی تندگویان در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب،‌ اظهار داشت: هنگامی که قرار بود نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود به مسئولان نمایشگاه گفتم اگر جای شما باشم زیر بار برگزاری نمایشگاه در این مکان نمی‌روم چراکه احتمال بروز مشکلات و حتی تلفات جانی وجود دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه روزانه 700 هزار تا یک میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند اما خوشبختانه خون از دماغ کسی نیامد. این در حالی بود که در برخی اخبار تیترهایی مبنی اینکه « ناشران را آب بُرد» منتشر شد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هنگامی که یک خانه 100 متری ساخته می‌شود،‌ احصا کردن مشکلات چند ماه به طول می‌انجامد،‌ تصریح کرد: اگر درباره نمایشگاهی که مدیریت شهری پذیرفت آن را همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار کند،‌ سیاه‌نمایی شود، در حق آن اجحاف شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی برای ما ضرر داشت و اصولا نمایشگاه‌های کتاب درآمدزا نیستند،‌ افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب را به عنوان ملاک خوب یا بد در نظر نگیرید چراکه پروژه بزرگی بوده و مشکلات ایجاد شده، جزو طبیعی‌ترین اتفاقات است.

تندگویان گفت: ما نباید این سایت را برای برگزاری نمایشگاه کتاب اختصاص می‌دادیم اما مدیریت شهری همت کرد و با سرعت آن را برای برگزاری نمایشگاه آماده کرد. بهتر است در جلسه آینده شورای شهر گزارش جامعی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در این شهر آفتاب ارائه شود.

وی افزود: بعد از افتتاح شهر آفتاب نباید شاهد خالی بودن این مجموعه نمایشگاهی باشیم چراکه این پروژه با 1300 میلیارد تومان افتتاح شده و هر روزی که خالی بماند، خیانت به مردم است. هنگامی که اعضای شورا به افتتاح نمایشگاه نفت در سئول اعتراض داشتند، نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو برگزار شد؛ باید این مسئله را در نظر بگیریم که می‌شد این نمایشگاه را هم به شهر آفتاب منتقل کنیم.

عضو کمیسیون معماری و شهریازی شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت برگزاری نمایشگاه در مصلی برعهده چمران است، گفت: برگزاری نمایشگاه لوستر،پوشاک و غیره با ساختار و با شأنیت مصلی همخوانی ندارد و اگر نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار نشود، مسئولیتش متوجه چمران خواهد بود چراکه با یک نامه به استانداری می‌توانیم جلوی برگزاری هرگونه نمایشگاه در مصلی را بگیریم.

وی در خصوص وضعیت سایت نمایشگاه سئول نیز گفت: این سایت تخصصی نمایشگاهی است و تا زمانی که امکانات اقامتی و ترانزیتی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم نشود، سئول می‌تواند فعالیت کند.در آینده نیز سایت سئول می‌تواند به صورت فوق تخصصی و برای نمایشگاه‌هایی که تنها 40 هزار بازدیدکننده دارند، فعال شود و کل نمایشگاه‌های دیگر به شهر آفتاب منتقل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.