۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 381405

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست گروه تماس بین‌المللی سوریه با یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف با بن علوی در وین دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه نشست گروه تماس بین‌المللی سوریه با یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه رایزنی شد.

وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در بدو ورود به وین با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف و سرگئی لاوروف همتای روس وی نیز امروز بر سر یک میز به گفت‌وگو پرداختند و در خصوص آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس و روند سیاسی سوریه و ترتیبات نشست گروه تماس بین‌المللی سوریه رایزنی کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین پیش از دیدار با بن علوی با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این ملاقات در خصوص پیگیری اجرای موثرتر توافق برجام به ویژه در حوزه روابط بانکی و همچنین روابط دوجانبه رایزنی کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان را در این سفر سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.