یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استقرار سامانه موشکی ناتو در رومانی به نوعی مقابله با توان موشکی ایران است و ناتو هم نگران روسیه و هم نگران ایران است به جهت اینکه محور مشترکی در حال شکل گیری است.

توسعه موشکی ایران قابل گفت‌وگو نیست

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استقرار سامانه موشکی در رومانی اظهار کرد: برآوردی که از تحرکات ناتو در شرق به عمل می‌آید این است که ناتو هم نگران روسیه و هم نگران ایران است؛ نگران ایران به جهت اینکه سردمدار مبارزه با استکبار جهانی و نظام سلطه است و این پیام برد داشته و اثر می‌گذارد .
وی افزود:‌ اینکه ناتو نگران روسیه است، به جهت این می‌باشد که یک رقابت تاریخی بین روسیه و آمریکا وجود داشته و به ویژه اینکه مواضع ایران و روسیه هم در بسیاری از مسائل بین‌المللی به هم نزدیک است. در واقع محور مشترکی بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است و هر دو این مسائل غربی‌ها نگران می‌کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین اظهار کرد: بنابراین هدف آمریکایی ها هم روسیه است و هم ایران و قطعا یکی از اهدافشان مقابله با توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است.
وی تاکید کرد: اما ما با تمام توان توسعه برنامه موشکی خود را ادامه می‌دهیم و منتظر توصیه و تصمیم کسی نمی‌مانیم و این را برای دفاع از کشورمان لازم می دانیم. بنابراین توسعه موشکی ما قابل مذاکره و گفت‌وگو نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.