۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 381698

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نهادهایی به نام نهاد لیزینگ در حوزه سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌ریزی شود.

سفره مسکن مهر را  جمع می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نهادهای لیزینگ در سرمایه‌گذاری حوزه حمل‌ونقل ریلی ایران خبر داد.

وی همچنین گفت: سفره مسکن مهر را جمع می‌کنیم.

 آخوندی بیان کرد: مسئله مهم در توسعه صنعت ریلی کشور عرصه تأمین مالی است؛ در صنعت ریل در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی فقط زیرساخت‌ها را تأمین می‌کند و مابقی صنعت خصوصی شده است که تأمین مالی در بازار خصوصی برای حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر والبته لوکوموتیو مسئله قابل توجه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های خارجی در صنعت ریلی به دنبال اجاره و اجاره‌ به شرط تملیک هستند، ضمن آنکه تلاش می‌‌شود نهادهایی به نام نهادهای لیزینگ در حوزه حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌ریزی شود و نهایتاً به این سمت برویم؛ اگر بخواهیم منتظر سفارش شرکت‌های داخلی ریلی بمانیم آنها به دلیل توانایی مالی محدود این امکان را ندارند.

وی بیان کرد: باید به دنبال سیستم‌هایی باشیم که سفارش انبوه داشته باشیم، دولت هم در این عرصه با محدودیت مالی مواجه است و البته دولت سفارش‌دهنده نیست که این محدودیتی در صنعت ریلی محسوب می‌شود، اما می‌توانیم نهادهای مالی پشتیبان برای این پروژه ایجاد کنیم.

آخوندی اضافه کرد: در این راستا با خارجی‌ها برای اخذ پیشنهاداتی صحبت‌هایی داشته‌ایم و با توجه به اینکه مجلس صندوق توسعه حمل‌ونقل را تصویب کرده است، شاید بتوانیم نهاد لیزینگ در حوزه ریل در ایران پایه‌گذاری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قاعدتاً امکان سفارش انبوه در ایران با اجرای این مورد خواهیم داشت و از این تنگنا در حوزه ریلی خارج خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی 130 شرکت خارجی از 18 کشور دنیا حضور دارند، گفت: نام‌آوران بزرگ صنعت ریلی جهان در این نمایشگاه حاضر هستند و به ارزیابی بازار بزرگ ایران و تبادل تجاری فنی با بهره‌برداران و سازندگان داخلی پرداخته‌اند.

آخوندی بیان کرد: سازندگان داخلی مذاکرات متعددی با همکاران خارجی خود داشتند که فرصتی مناسب برای دو طرف بود، تا در این نمایشگاه تحولات ریلی را در ایران و کشورهای خارجی تجربه کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت ریلی دامنه گسترده‌ای دارد که شاید عده‌ای فقط واگن و ریل آن را بشناسند، در حالی که سیستم‌هایی نظیر علایم الکترونیک، ارتباطات و از این قبیل در این صنعت امری مهم محسوب می‌‌شود.

وی همچنین درباره ارائه واحدهای مسکن مهر گفت: یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر واگذار شده است و فقط حدود 350 هزار واحد داریم که ان‌شاءالله در حال جمع‌آوری است، تا این سفره جمع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک جانباز IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای وزیر اگر مسکن مهر نبود معلوم نیست چه بر سر بی خانمانهای ضعیف و مستاجرین می آمد دولت تدبیر تاکنون برای مسکن دو تا آجر روی هم نگذاشته است و نوع وامهای غیر ممکن شما هم فقط برای فروش مسکنهائی است که روی دستتان مانده است .پس دعا میکنیم خدا سفره شما را جمع کند