قدس آنلاین -لرستان-۶۷ هسته فناوری در لرستان فعالیت می‌کند و در کل حدود ۵۰۰ فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری لرستان مستقر هستند.

فعالیت ۵۰۰هسته فناور در مراکز رشد لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رئیس پارک علم و فناوری لرستان بابیان اینکه پارک علم و فناوری با رسالت خلق ثروت برمبنای دانش عمل می‌کند، گفت: در پارک علم فناوری خدمات زیادی ارائه می‌شود ازجمله خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به فناوران، برگزاری سمینار، حمایت‌های قانونی و معنوی نظیر معافیت‌های مالیاتی ،عوارض گمرکی و دوره‌های و خدمات مالی و اعتباری که  از 5 تا 100 میلیون تومان برای پارک‌ها  تعریف‌شده است.

محمود رضا شاه کرمی  اظهار داشت:عمده فعالیت این پارک در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری، داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، باستان‌شناسی، صنایع کانی‌های غیرفلزی است.

وی بابیان اینکه  پارک علم و فناوری لرستان در حال حاضر سه  مرکز رشد در شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان و بروجرد وابسته به خود دارد، عنوان کرد:  برای شهرستان الیگودرز و دورود صحبت‌هایی را کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال 95 مرکز دورود افتتاح شود .

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: غیر از مراکز رشد، دفاتر خلاقیت و شکوفایی راداریم که خود پارک مجوز آن‌ها را صادرمی کند که دفاتر خلاقیت و شکوفایی در شهرستان‌های پل‌دختر، دوره چگنی، الشتر و روم شکان راه‌اندازی شده‌اند  که امیدواریم درسالهای آینده به مراکز رشد تبدیل شوند.

وی بابیان اینکه آمار و ارقام متفاوتی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد،  خاطرنشان کرد: 13 شرکت‌ دانش‌بنیان رسمی در  لرستان داریم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند با پارک هم در ارتباط نباشند، گفت:  ولی درمجموع مراحل پذیرش حدود 100 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری در استان انجام‌شده است.

شاه کرمی اظهار داشت: عمده شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هستند و محصول آن‌ها در مراحل اول است ولی خوشبختانه در زمینهٔ داروهای گیاهی و گیاهان دارویی دو سه شرکت قوی در استان داریم که جز ده شرکت برتر کشوری هستند که محصول آن‌ها وارد بازار  شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.