مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین گروه از تیم ۱۸۰ نفره استان «گوانگ دونگ» چین متشکل از ۲۱ نفر، با هدف بررسی نهایی راهکارهای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، بازرگانی و صنعتی وارد این جزیره شد.

ورود نخستین گروه از هیات ۱۸۰ نفره چینی به جزیره قشم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، مرتضی شیخ زاده گفت: گروه اعزامی در مدت دو روز اقامت خود در جزیره قشم، با مسئولان سازمان منطقه آزاد در زمینه های بازرگانی، طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم و طرح توسعه بندر و اسکله کاوه، رایزنی می کنند.
وی اضافه کرد: در همین چارچوب یک گروه از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با هیات اعزامی چین، مزیت ها و ظرفیت های حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی این منطقه را معرفی می کند.
وی اظهار کرد: مسائل مربوط به طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل نیز توسط تیم این طرح و مسئولان چینی استان گوانگ دونگ مورد ارزیابی قرار می گیرد.
شیخ زاده افزود: در همین ارتباط یک گروه متشکل از مسئولان فرودگاه بین المللی قشم و مسئولان بندر کاوه نیز در نشست های جداگانه با اعضای هیات چینی، راه های همکاری دو جانبه در این حوزه ها را بررسی و درباره آن تصمیم گیری می کنند.
وی یادآوری کرد: «چو سیادن» استاندار «گوانگ دونگ» چین، دوم بهمن سال گذشته در راس یک هیات 15 نفره به جزیره قشم سفر و در نشست با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم راهکارهای همکاری در زمینه های اقتصادی این منطقه را بررسی کرد. 
شیخ زاده اضافه کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اردیبهشت امسال در سفر به استان گوانگ دونگ، با مسئولان مختلف این استان دیدار و برنامه های همکاری این سازمان در حوزه های مختلف نفت، گاز، انرژی، فرودگاه، ریل آهن، جاده، توسعه صنعت IT و ایجاد شهر پوشاک را اعلام کرد.
گوانگ دونگ بزرگترین و ثروتمند ترین استان چین است که سه منطقه آزاد «گوانگ جو»، «شانگهای» و «شنزن» در آن واقع شده و با 83 میلیون نفر جمعیت بیشترین تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر، در فاصله 20 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.