«تقریبا شش ماه از لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از اقدام جامع مشترک گذشته است...»

آمریکا تجارت با ایران را مختل کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، پایگاه گلوبال ترید (Global Trade) در گزارشی به بررسی علت عدم همکاری بانک ها و مدیران اقتصادی با ایران علیرغم توافق هسته ای پرداخته است.
گلوبال ترید در ابتدای گزارش خود می نویسد: پیام های چندگانه و متناقض آمریکا، همچنان تجارت با ایران را مختل کرده است.
در ادامه این نوشتار می خوانیم: برخی مقامات آمریکایی از جمله جان کری، وزیر خارجه این کشور تلاش کرده اند به بانک های اروپایی درباره سرمایه گذاری در تجارت های مجاز ایران اطمینان خاطر دهند اما بدون تاییدیه کتبی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، ازسرگیری خطوط تجاری با ایران کار مشکلی خواهد بود.
گلوبال ترید افزود: تقریبا شش ماه از لغو تحریم های هسته ای ایران به عنوان بخشی از اقدام جامع مشترک گذشته است و مسئولان بانک های بزرگ بین المللی، نشست های متعددی را با دولت ها برقرار کرده اند تا به آنان اطمینان داده شود که از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری فوق العاده ای که ایران زمینه سازی کرده، استفاده کنند.
آخرین نمونه از این نشست ها، دیدار جان کری بود که به مسئولان برخی بانک های بزرگ گفت "تجارت قانونی با ایران که طبق توافق هسته ای به روشنی تعریف شده است، برای بانک ها در دسترس و بدون مشکل می باشد".
اما هنوز هیچ یک از این بانک ها، خطوط تجاری خود با ایران را بازگشایی نکرده اند چراکه می‌ترسند مرتکب خطا شده و تحریم های دیگر آمریکا را زیر پا بگذارند. گلوبال ترید در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: نظرسنجی که روز چهارشنبه توسط شرکت حقوقی Clyde & Co منتشر شد تایید می کند که تحریم های باقی مانده آمریکا علیه ایران همچنان موجب دلسردی تجار و مدیران اقتصادی از ورود به این کشور می باشد.
گفتنی است، علیرغم شکایت بانک ها و شرکت های اروپایی از مانع تراشی‌های آمریکا، جان کری، امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در جمع کارکنان سفارت کشورش در وین مدعی شده که ایران مقصر مشکلات بوجود آمده در تجارت با بانک‌های اروپایی است!

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.