قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برداشت بی‌حساب و بی‌رویه از منابع آبی در بین برخی از روستا وجود دارد و کسی هم کنترل نمی‌کند.

برداشت بی‌رویه آب‌ در برخی روستاهای خراسان شمالی کنترل شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی در نشست «تبیین نقش مبلغان دین در صیانت از منابع آب» اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان باید از استفاده بی‌رویه افراد طمع‌کار جلوگیری کند.

خادمی افزود: به رغم اینکه روحانیون نقش ویژه‌ای در فرهنگسازی مصرف آب در جامعه دارند، اما تا زمانی که مسئولان مربوطه خود قانون و مقررات را اجرایی نکنند، تبلیغ اثرگذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای برای تأثیرگذار بودن کارهای تبلیغاتی و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه منابع آبی باید بر اساس قانون با متخلفان برخورد کند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوط باید بر روند استفاده آب برای مصارف مختلف بر اساس نیاز نظارت داشته باشند.

خادمی افزود: به رغم اینکه در اسلام بسیار به‌صرفه جویی و درست مصرف کردن توصیه‌شده است اما متأسفانه گرفتار اسراف در مصرف آب‌شده‌ایم و از آموزه‌های دینی فاصله گرفته‌ایم.

افت منابع آبی دشت

رئیس دفتر نمایندگی امور منابع آب شهرستان مانه‌وسملقان با تاکید بر مدیریت منابع آبی در استان گفت: یکی از مشکلات ما افت منابع آبی در دشت‌های استان به‌ویژه دشت‌های اسفراین و سملقان است به‌طوری‌که در برخی مناطق میزان افت منابع آب زیرزمینی به یک ونیم متر رسیده است.

اسحاق خسرو پناه اظهار داشت: در کشور ما حدود ۹۷ درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما در کشورهای توسعه‌یافته این رقم کمتر از ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: کاهش میزان بارندگی در ۱۰ سال اخیر در استان سبب شده وضعیت منابع آبی، وضعیت مناسبی نباشد.

رئیس دفتر نمایندگی امور منابع آب شهرستان مانه‌وسملقان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های خشک‌سالی باید استفاده از منابع آبی را مدیریت کنیم.

خسرو پناه بابیان اینکه در آینده، جنگ میان جوامع، جنگ بر سر آب است گفت: به‌یقین خسارت‌های جنگ بر سر آب بیشتر خواهد بود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.