قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد که در پی اعلام نتایج نظرسنجی از وضعیت «الیت» در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، از مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای کلانشهر مشهد دفاع کرد.

 طلب ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری مشهد از مردم بابت پارک خودرو!

غلام زاده با بیان اینکه شهرداری مشهد شرعاً و قانوناً حتی یک ریال هم خارج از مصوبه شورای اسلامی شهر بابت پارک حاشیه ای از شهروندان اخذ نمی کند، گفت: این در حالی است که اگر شهرداری نسبت به عدم دریافت هزینه پارک حاشیه ای اقدام کند، تخلف قانونی کرده است.
وی از رسانه ها برای فرهنگ سازی در بحث «الیت» کمک خواست و اظهار داشت: شهروندان باید مانند همه خدمات شهری، هزینه های الیت (پارک حاشیه ای) را نیز پرداخت کنند.
وی به شهروندان اطمینان داد آنچه ملاک شهرداری در نرخگذاری، شناسایی معابر و شمار معابر تحت پوشش الیت است مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد است، زیرا حاضر نیستیم آخرت خودمان را برای الیت از دست بدهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به تبرئه شهرداری نسبت به مهلت شورا برای تعیین تکلیف الیت اشاره کرد و گفت: اصلاً مهلتی به ما داده نشده است که خلف وعده کرده باشیم.
غلام زاده، دلیل طولانی شدن زمان واگذاری شرکت الیت به بخش خصوصی را شفاف سازی مسایل درآمدی الیت عنوان کرد و افزود: شهرداری در این مدت به دنبال رسیدن به درآمد واقعی الیت بوده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تمام سهام شرکت «الیت» به عنوان مدیریت پارک حاشیه‌ای در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته است، گفت: هم اکنون این شرکت بابت پرداخت نشدن هزینه پارک حاشیه ای حدود 10 میلیارد تومان از مردم طلبکار است.
غلام زاده با بیان اینکه در بحث پارک حاشیه ای هدف رعایت عدالت بین شهروندان بوده است، افزود: هم اکنون 75 درصد افراد کمتر از 30 دقیقه از توقفگاه های حاشیه ای استفاده می کنند و توقف زیر نیم ساعت در معابر رایگان است.
وی با اشاره به فعالیت چهار دفتر امور مشترکان برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در سطح شهر ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 800 فضای توقف غیرحاشیه ای، 561 فضای توقف مکانیزه و سه هزار و 789 جای توقف به صورت طبقاتی در اختیار شهروندان است.
غلام زاده گفت: سه هزار و 726 جای پارک طبقاتی نیز در سطح شهر در دست ساخت است که تا پایان سال 95 مورد بهره برداری قرار می گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به تمهیدات شهرداری برای استفاده رایگان خانواده‌های شهدا و جانبازان از پارک حاشیه ای اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2 هزار و300 نفر از خانواده شهدا و جانبازان به صورت رایگان از خدمات توقفگاهی معابر بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت الیت (مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای شهرداری مشهد) نیز در این نشست گفت: روزانه بیش از 120 هزار توقف در معابر تحت پوشش این شرکت ثبت می شود.
هاشمی زادگان با بیان اینکه تا کنون سه میلیون و 200 هزار پلاک خودرو در سامانه الیت ثبت شده است، افزود: این در حالی است که یک میلیون و 200 هزار پلاک از این شمار مربوط به شهر مشهد است.
وی با بیان اینکه تمامی توقفگاه های متعلق به شهرداری در سطح شهر به صورت هوشمند اداره می‌شود، تصریح کرد: اکنون 2 هزار و 500 نفر در سامانه پیامکی 20004842 برای اطلاع رسانی از مانده حساب شارژ توقف خودرو شخصی خود ثبت نام کرده اند.
وی در دفاع از عملکرد شرکت الیت گفت: معبر اصلاً جای پارک خودرو نیست و اینکه هم اکنون اجازه پارک خودرو در معابر داده می‌شود، به دلیل کمبود جای پارک است وگرنه در همه دنیا معبر فقط محل آمد و شد خودروهاست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.