یکی از مراجع تقلید گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل قلبی، زبانی و عملی است که بخش سوم آن به دست حکومت اسلامی است و باید با نهایت محبت و ادب و احترام اجرا شود.

 امربه‌معروف باید بااحترام باشد/ زمان ظهور را نمی‌توان تعیین کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دوازدهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت:‌ امید است این همایش سبب شود روشنگری بیشتری نسبت به مهدویت در میان افکار عمومی حاصل شود.

وی افزود: درباره ظهور حضرت ولی عصر(عج) دلایل عقلی و منابع اسلامی وجود دارد و منابع روایی ما در این باره بسیار غنی است و حتی برخی برادران اهل سنت کتابی با موضوع روایات متواتر درباره حضرت ولی عصر(عج) نوشته‌اند.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: در قرآن کریم نیز آیاتی وجود دارد که بدون تفسیر دلالت بر ظهور حضرت ولی عصر(عج) دارد و آیاتی نیز با تأویل و تفسیر ائمه اطهار(ع) ظهور را بشارت می‌دهد.

وی به ذکر آیاتی در این باره پرداخت و اظهار کرد: در دنیای امروز که اختلاف و جنگ و خونریزی شدت دارد ما همچون جسم نیمه جانی این دنیا را می‌بینیم و کسی باید بیاید و به این دنیا جان دهد.

دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) کافی نیست

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که چه کنیم تا ظهور تعجیل یابد، عنوان داشت: دعا در این باره بسیار مؤثر است ولی کافی نیست و ما باید عبادی الصالحون که هسته اصلی ظهور هستند را آماده کنیم زیرا هسته اصلی باید انقلاب را آغاز کند. درست است که انقلاب به دست خدا است اما در عالم اسباب احتیاج به برنامه ریزی الهی است که هسته آن عبادی الصالحون هستند.

ویژگی‌های عبادی الصالحون کدامند

وی با اشاره به ویژگی‌های عبادی الصالحون افزود: آن‌ها کسانی هستند که شب هنگام بیدار می‌شوند و با خداوند راز و نیاز کرده و برای برنامه‌های روزمره آماده می‌شوند و دارای ایمان قوی و محکمی به خدا و قیامت دارند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در جنگ عراق دیده شد که چگونه برخی سربازان آمریکایی فرار کردند و یا خودکشی کرده و به بیماری‌های روانی مبتلا شدند و این نشان از نداشتن ایمان بود.

آمریکا از ایمان جوانان ما می‌ترسد

وی تصریح کرد: ایمان جوانان ما از سلاح آمریکایی قوی‌تر است و بارها گفته‌ام که آمریکا از ایمان جوانان ما می‌ترسد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: آمریکا از ایمان ما می‌ترسد و به همین دلیل زیرمیزی‌ها را روی میز قرار داده است. ارتش، سپاه و بسیج و جمعیت ما با ایمان هستند.

وی ابراز کرد: عبادی الصالحون امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و به سعادتمندی خود قانع نیستند.

انتقاد از اجرا نشدن قانون امر به معروف در کشور

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از طی الزاماتی نوشته و تصویب شد اما متأسفانه هنوز و به هر دلیلی در جامعه اجرا نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله قلبی، زبانی و عملی است که بخش سوم آن به دست حکومت اسلامی است و باید با نهایت محبت و ادب و احترام آن را اجرا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سبقت گرفتن در کار نیک از ویژگی دیگر عبادی الصالحون است. ما باید در این چنین جلساتی برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) برنامه ریزی کنیم تا ظهور به تأخیر نیفتد.

زمان ظهور را نمی‌توان تعیین کرد

وی بیان کرد: برخی منفی بافان می‌گویند هر چه فساد در جامعه بیشتر باشد امید به ظهور بیشتر است اما ما می‌گوییم که این گفته‌ها نادرست است و هراندازه عبادی الصالحون آماده‌تر باشند ظهور زودتر صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در برخی روایات وقت ظهور و علائم آن ذکر شده و ما نمی‌دانیم دقیقاً چه وقت ظهور می‌شود و وقت آن را تعیین نمی‌کنیم اما از خداوند می‌خواهیم ما نیز در میان عبادی الصالحون باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.