۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 382160

نتایج نظرسنجی یک روزنامه مشهور مصری نشان می دهد که اکثر مردم این کشور با واگذاری دو جزیره این کشور به عربستان سعودی مخالفند.

نظرسنجی درباره واگذاری جزایر به عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم،پایگاه خبری روزنامه الشروق مصر نظرسنجی را با طرح این سوال در پایگاه قرار داده است مبنی بر اینکه «در صورت برگزاری همه پرسی مردمی در مورد پیوستن دو جزیره تیران و صنافیر به سعودی، رای شما چیست؟» از بین 40900 نفری که نظر خود را ابراز داشته اند،76.7 درصد با انضمام این دو جزیره به سعودی مخالفت کرده و تنها 23.3 درصد نظر موافق داده اند.

شامگاه بیست و یکم فروردین گذشته، دولت مصر رسما از امضای توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی خبرداد، به موجب این توافقنامه دو جزیره صنافیر و تیران به داخل آب های منطقه ای عربستان سعودی بازگردانده خواهند شد.

دولت مصر در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دو جزیره صنافیر و تیران واقع در دریای سرخ، از این پس جزو حریم مرزی و آبی پادشاهی عربستان سعودی است و این امر بعد از امضای مقامات دو کشور بر توافقنامه مرزی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی حاصل شده است.

جزایر صنافیر و تیران در منطقه «ج» قرار دارند که از بیشترین اماکن طبیعی مورد استقبال گردشگران در جنوب صحرای سینای مصر به شمار می‌روند و سفرهای دریایی منظم برای این جزایر برگزار می‌شود و در اوج فصل گردشگری در «شرم الشیخ» با استقبال زیادی روبه‌رو است. اما اهمیت راهبردی جزایر یاد شده در واقع شدن آن در ورودی و خروجی خلیج عقبه است و می‌توان با بستن آنها تردد دریایی در بندر «ایلات» در فلسطین اشغالی را متوقف کرد.

واگذاری این دو جزیره به عربستان با مخالفت شدید شهروندان مصری و فعالان و تشکلهای مختلف سیاسی و حزبی این کشور روبرو شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.