۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: 382215

خبرهای جدید و البته موثقی منتشر شده که نشان می دهد این قرارداد به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار به طور رسمی میان این دو کمپانی به امضا رسیده است

نوکیا باز هم دست به دست شد!

چند روز پیش در خبرها داشتیم که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا کسب و کار تولید گوشی های تحت برند نوکیای خود را به کمپانی فاکس کان، بزرگ ترین تولیدکننده قطعات مربوط به دستگاه های هوشمند، بفروشد. حال خبرهای جدید و البته موثقی در این خصوص منتشر شده که نشان می دهد این قرارداد به ارزش 350 میلیون دلار به طور رسمی میان این دو کمپانی به امضا رسیده است. 

بر اساس این قرارداد، کمپانی فاکس کان می تواند از برند نوکیا برای گوشی های خود استفاده کند. همچنین، این اجازه به فاکس کان داده شده است تا کنترل تمامی برنامه ها، سرویس ها، قرادادهای مربوط به مشتریان و هر آن چه که مربوط به این برند می شود را در دست گیرد.

علاوه بر این، مالکیت کارخانه های مایکروسافت در شهر Honoi را به فاکس کان واگذار شد و به گفته مایکروسافت، حدود 4500 کارمند این مراکز می توانند در صورت تمایل به فاکس کان یا یکی از بخش های زیر مجموعه این کمپانی بپیوندند.

مایکروسافت در ادامه افزود که پیش بینی می کند مراحل نهایی این قرارداد در نیمه دوم سال میلادی جاری و پس از کسب تاییدیه های لازم از رگولاتورها و سایر مراکز مرتبط، به پایان برسد.

اگرچه از این پس موبایل های تحت برند نوکیا به فاکس کان واگذار می شود، اما مایکروسافت این اطمینان را به طرفداران اسمارت فون های خود داد که خط تولید گوشی های تحت پلفترم ویندوز 10 همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد و به گفته این شرکت، قرار است در آینده ای نزدیک گوشی های لومیا 650، 950، 950 اکس ال و همچنین سایر گوشی های وابسته به شرکت های دیگری همانند ایسر، اچ پی، آلکاتل، وایو و ترینیتی به ویندوز 10 بروزرسانی شوند.

در پایان باید گفت که شنیده ها حاکی از این است که کارمندان بخش تولید گوشی های مایکروسافت، بیش از پیش تمرکز خود را بر روی تولید گوشی جدید این شرکت که گفته می شود سرفیس فون نام دارد، معطوف خواهند کرد.

منبع:تک شات

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.