قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور در تبریز خبر داد و گفت: این همایش در شهریور ماه جاری در تبریز که به عنوان مهد صنعت چاپ مطرح است، برگزار می‌شود.

 همایش دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور در دیدار اعضای اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران و پیشکسوتان حوزه چاپ و نشر استان اظهار داشت: امروزه در جوامع مختلف صنعت چاپ به عنوان پایه و اساس فرهنگ و اقتصاد محسوب می‌شود و در هر پدیده‌ای که تامل کنیم به نوعی بخشی از آن به صنعت چاپ پیوند خورده است.

وی افزود: سهم این صنعت در تکوین و تکامل تمدن بسیار حائز اهمیت است و به عبارتی می‌توان گفت صنعت چاپ از اصلی‌ترین علل پیشرفت برق آسای تمدن جدید محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در جهان کنونی به دلیل تنوع نیازهای مخاطبان، دنیای صنعت چاپ نیز تحت تاثیر قرار گرفته و نیازمند فناوری های نوینی شده است و این امر لزوم توجه بیش از پیش به این صنعت را می‌طلبد.

وی از فعالان چاپ و نشر استان به خاطر اقدامات و پیگیری‌های خوب و ثمربخش برای ایجاد موزه چاپ و نشر تقدیر کرد و از حمایت بی‌قید و شرط این اداره کل از این اقدام مهم خبر داد.

محمدپور از توانمندسازی فکری و صنعتی دست‌اندرکاران چاپ خبر داد و گفت: فعالان صنعت چاپ، همچنین دستگاه‌های موجود در این صنعت باید به سمت مدرن شدن و به‌روز شدن حرکت کنند و یکی از راهکارهای مدرن شدن توسعه و ترویج فرهنگ آموزش در میان دست‌اندرکاران این حوزه است  که باید مدنظر باشد.

وی همچنین از برگزاری همایش دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور در تبریز خبر داد و گفت: این همایش در شهریورماه جاری با حضور مسئولان و فعالان حوزه چاپ و نشر در تبریز که به عنوان مهد صنعت چاپ مطرح است، برگزار می‌شود.

محمدپور، این همایش را فرصتی ارزشمند برای توجه اساسی به این صنعت و صنایع جنبی دانست و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این همایش زمینه‌ساز رشد و پویایی بیش از پیش صنعت چاپ باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.