نوکیا همکاری خود را با شرکت HMD اعلام کرد که قرار است از این پس شاهد توسعه موبایل ها، گوشی های هوشمند و تبلت هایی با برند نوکیا در بازار باشیم.

منتظر گوشی های هوشمند اندرویدی نوکیا در بازار باشید

پیش تر خواندیم که نوکیا به بازار موبایل بر می گردد و حتی تصاویری از گوشی Nokia A1 نیز افشا شد. حتی این شرکت وعده هایی برای کنگره جهانی موبایل 2016 داده که آن را بزرگ ترین شگفتی نیز نامیده است.

همه ما که این خبر را می خوانیم می توانیم ادعا کنیم که در گذشته صاحب یک گوشی نوکیا بوده ایم. حالا قرار است باز هم شاهد تولید گوشی های موبایل از این شرکت فنلاندی باشیم، اما این بار گوشی هایی متفاوت تر از گذشته.

نوکیا در اواخر سال 2013 میلادی، بخش سخت افزار خود را به شرکت مایکروسافت فروخت که البته این قرارداد در آوریل 2014 به ثبت رسید. تنها دو سال بعد، این اقدام منجر به پایان استفاده از برند نوکیا برای گوشی های مایکروسافت شد و فروش گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون را با کاهش شدیدی مواجه کرد.

با این وجود، نوکیا هم چنان کمپانی خود را حفظ کرد و به تازگی نیزهمکاری خود را با شرکت HMD اعلام کرد که قرار است از این پس شاهد توسعه موبایل ها، گوشی های هوشمند و تبلت هایی با برند نوکیا در بازار باشیم. خبری که می تواند خیلی از افراد را خوشحال کند.

شایان ذکر است که تبلت N1 نوکیا، که با سیستم عامل اندروید کار می کند و تا حدودی هم به آیپد مینی اپل شبیه است، با همکاری Foxconn تولید شده است. این محصول می تواند نشانه بسیار خوبی از آنچه در بازگشت نوکیا قرار است عرضه شود به حساب آید. HMD نیز تاکید کرده که گوشی و تبلت های جدید نوکیا همگی با پلتفرم اندروید راه اندازی خواهند شد.

پس اکنون که نوکیا به تولید کنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی پیوسته، می توانیم پیش بینی کنیم که به زودی شاهد رقابت بین نوکیا، گوگل، سامسونگ، ال جی، هواوی و بسیاری دیگر از کمپانی های مطرح تولید کننده گوشی های اندرویدی خواهیم بود.

منبع: تک شات

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.