همزمان با تعطیلی موقت کاخ سفید پس از حوادث عصر جمعه، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند مردی که توسط سرویس مخفی زخمی شده بود به بیمارستان واشنگتن دی سی منتقل شد.

تلاش فرد مسلح برای ورود به کاخ سفید با تیراندازی ماموران ناکام ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مظنون پس از نزدیک شدن به یکی از ایست‌های بازرسی امنیتی کاخ سفید با در دست داشتن یک تفنگ، بازداشت شد.
سرویس مخفی که مسوول حراست از کاخ سفید است،‌ به این مرد شلیک کرده و در حالی که وضعیتش وخیم بود به بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن منتقل کرد. سرویس مخفی فورا پس از این حادثه کاخ سفید را به حالت تعطیلی موقت درآورد اما کمی بعد از آن ممنوعیت ورود و خروج لغو شد.
بخشی از خیابان پنسیلوانیا، خیابان هفتم و میدان لافایت برای ورود عموم همچنان بسته است و با نوار زردی که روی آن نوشته شده "تنها پرسنل حق ورود دارند" احاطه شده است. با این حال تعدادی از مردم در محل جمع شده و عکس می‌گرفتند و باعث شدند سرویس مخفی گهگاه تیر هشدار شلیک کرده و به آن‌ها دستور دهد که عقب بایستند.
دیوید ایاکووتی، یکی از سخنگویان سرویس مخفی کاخ سفید گفت: حدود ساعت 15 روز جمعه این مرد با یک سلاح گرم قابل رویت به ورودی کاخ سفید در خیابان ای و خیابان هفدم که عموم مردم به آن دسترسی دارند، نزدیک شد.
وی افزود: افسران حاضر مرتبا به او دستور دادند تا بایستد و سلاح گرم خود را بیندازد. هنگامی که هدف از دستورات کلامی پیروی نکرد، توسط یکی از ماموران سرویس مخفی هدف تیراندازی قرار گرفت و بازداشت شد.
یکی از سخنگویان کاخ سفید هم گفت: هیچکس در کاخ سفید زخمی نشده و تمامی افراد داخل کاخ در امنیت کامل هستند.
این در حالی است که در زمان وقوع این رویداد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در داخل کاخ سفید نبود و پیشتر برای بازی گلف به پایگاه مشترک اندروز رفته بود. با این حال حادثه مذکور به اطلاع اوباما رسید. در زمان وقوع این حادثه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در محوطه کاخ سفید بود اما فورا به داخل کاخ سفید هدایت شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.