در ادامه فشار کنگره آمریکا درباره دسترسی ایران به دلار، سناتورها به وزیر خزانه‌داری هشدار دادند تا زمانی که ضمانت‌های صریح در این باره دریافت نکنند، صلاحیت افراد مورد نظر وزارتخانه برای پست‌های مختلف را تایید نمی‌کنند.

سناتورهای آمریکایی گروکشی کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در راستای فشار کنگره آمریکا به دولت این کشور برای ممنوع کردن دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا، قانونگذاران در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری اقدام به گروکشی کردند.

در ادامه فشارهای کنگره آمریکا به دولت این کشور بر سر آنچه «احتمال دسترسی ایران به نظام مالی و دلار آمریکا» خوانده می‌شود، دو سناتور این کشور به وزیر خزانه‌داری در این باره هشدار دادند.

«مارکو روبیو» و «مارک کرک» دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی 19 می نامه‌ای به جاکوب لو وزیر خزانه‌داری این کشور ارسال کردند.

در ابتدای این نامه ابتدا از نامه قبلی وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه دولت باراک اوباما به ایران اجازه دسترسی ایران به سامانه مالی امریکا را نخواهد داد،‌تشکر شده است.

در نامه دو سناتور آمریکایی تصریح شد: «البته ما از این موضوع ناامید شدیم وقتی شما به درخواست مصرح در نامه... برای دادن تضمین‌ها درباره اینکه آمریکا هرگز به نمایندگی از ایران در موضوع دسترسی این کشور به دلار آمریکا کار نخواهد کرد، بی توجهی کردید. ما تا زمانی که به درخواست ما مستقیما و صراحتا پاسخ داده نشود، از افراد مورد نظر وزارت خزانه‌داری برای پست‌ها و مناصب این وزارت حمایت نخواهیم کرد».

این دو سناتور با تکرار ادعاهای غربی‌ها درباره برنامه موشکی، حمایت ایران از تروریسم، پولشویی و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه اقتنصادی نوشتند: «علی رغم تلاش‌های زیاد مقامات وزارت خارجه و خزانه‌داری، اغلب بانک‌ها و شرکت‌های خارجی تصمیم گرفته‌اند تا از ایران دور بمانند».

دو قانونگذار آمریکایی جمهوریخواه در پایان این نامه هم مدعی شدند: «اکنون زمان آن است که آمریکا دادن امتیازات را متوقف کرده و ایران را به خاطر رفتار خطرناک و ثبات زدایش کاملا مسئول بشناسد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.