قدس آنلاین/ تکتم بهاردوست جلسه نقدوبررسی فیلم «چهارشنبه»،شنبه شب با حضور سروش محمدزاده کارگردان و یوسف وجدان‌دوست تهیه‌کننده فیلم در سینماهویزه مشهد برگزار شد.

مخاطبان «چهارشنبه» به ۱۲ هزارنفر رسیده‌اند

در ابتدای جلسه محمد زاده با ابراز خوشحالی از اکران فیلمش در جمع همشهریانش و با اشاره به تعداد سالن‌هایی که به اکران و نمایش این فیلم تعلق گرفته است، گفت: در دو ماه گذشته تعداد مخاطبانی که از این فیلم استقبال کردند با حدود سیصد نوبتی که به نمایش این فیلم اختصاص داده شده است به حدود 12هزار نفر رسیده است که نسبت به فیلمی ‌که همزمان با ما اکران شده بود، فروشی تقریباً دوبرابر داشته است.
وی در خصوص علت نامگذاری این فیلم، اضافه کرد:نام فیلم پیش از این «آشوب» بود و فکر کردیم اسم خیلی ساده‌ای است و با توجه به فضای پرتلاطمی ‌که داستان دارد و سه روز بحرانی که داستان در آن اتفاق می‌افتد و ختم شدنش به روز اعدام در روز چهارشنبه، از آنجایی که زمان در داستان این فیلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، فکرکردیم که اسم فیلم باید به زمان اشاره داشته باشد و این شد که تصمیم گرفتیم نام «چهارشنبه» را برای فیلم انتخاب کنیم. این کارگردان جوان در خصوص پایان بندی فیلمش هم گفت: از زمانی که فیلمنامه آماده شد تا زمانی که کار به پایان رسید، چیزی حدود 8 ماه ونیم به طول انجامید و تمام مراحل فیلم به صورت موازی پیش می‌رفت و تقریباً تمام پیش‌بینی‌ها از همان ابتدا انجام شد، حتی انتخاب بازیگران فیلم. ما به لحاظ زمانی محدودیت زیادی داشتیم و نمی‌توانستیم چیزی را به قضا و قدر بسپاریم و پس باید همه چیز، با جزییات در فیلمنامه ذکر می‌شد برای این است که می‌گویم که در این فیلم هیچ چیز تصادفی و اتفاقی وجود ندارد و همه چیز حتی پایان‌بندی فیلم در فیلمنامه پیش‌بینی شده بود. وی با بیان اینکه ازابتدا بر این پایان‌بندی اصرار داشتیم، گفت: معتقد بودیم با توجه به موضوع فیلمنامه این نوع پایان بندی قدری جنس فیلم را متفاوت می‌کند و می‌خواستیم در حوزه پایان‌بندی تجربه متفاوتی داشته باشیم.
محمدزاده درخصوص بازخوردهای این فیلم گفت: به ندرت دیده‌ام که کسی درخصوص این فیلم جبهه‌گیری داشته باشد و من بازخوردهای خیلی خوبی هم در دوران جشنواره و هم دراین زمان که فیلم اکران شده است دیده‌ام. این کارگردان جوان در خصوص چهره‌آرایی این فیلم گفت: گریمور این فیلم یکی ازبهترین‌های این رشته است و گریم‌ها به خاطر موضوع فیلم به سمت آدمهای طبقه پایین جامعه رفته بود و باور پذیر شده بود در این فیلم است که شما با هنر وی چهره تازه‌ای از شهاب حسینی می‌بینید. وی در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم در مشهد ساخته نشده است گفت: موقعیت داستان ما در تهران می‌گذشت حتی مجبور بودیم به خاطر عوامل حرفه‌ای که برای پشت صحنه این فیلم در نظر گرفته بودیم، فیلم را در تهران بسازیم ولی من اعتقاد دارم که مشهد شهر هنرپروری است و آمادگی داریم که اگر ازما حمایت شود فیلم بعدی را در این شهر بسازیم. در ادامه یوسف وجدان دوست در خصوص تهیه‌کنندگی این فیلم و سختی‌های آن گفت:مدتها بود که دلم می‌خواست وارد وادی تهیه‌کنندگی شوم و فیلم سینمایی چهارشنبه موجب ورودم به این حوزه شد و ازابتدا هم به همراه سروش محمد زاده تصمیم گرفتیم که فیلمی ‌بسازیم که دیده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.