قدس آنلاین- تبریز: مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی از احداث نخستین کارخانه فرآوری سیب‌زمینی با سرمایه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی سراب خبر داد.

احداث نخستین کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در سراب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین غفاری اظهار داشت: نخستین کارخانه تولید فرآورده‌های سیب‌زمینی در شهرستان سراب احداث می‌شود.

وی افزود: نخستین کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در محل مجتمع انبار سرد سراب با سرمایه بالغ بر 160 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی سراب احداث می‌شود.

غفاری افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع با ایجاد چهار خط تولید  نشاسته، فرنج فرایز، چیپس، سورتینگ و بسته‌بندی در حال احداث است.

وی گفت: ظرفیت تولید این واحد سالانه 40 هزار تن که برای 120 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد آورد. 

غفاری افزود: با توجه به اینکه شهرستان سراب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی مخصوصاً در تولید سیب‌زمینی با تولید 126 هزار تن در سال که دارای رتبه نخست در استان است و 40 درصد شاغلان این شهرستان در بخش کشاورزی فعال هستند که با احداث این کارخانه علاوه بر حل مشکل فروش سیب‌زمینی در منطقه باعث تکمیل زنجیره تولید در استان می‌شود.

غفاری با اشاره به شعار سال گفت: احداث این کارخانه اقدام عملی است برای اقتصاد مقاومتی و گامی برای اهداف سند توسعه و تدبیر استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.