شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که « سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و سران دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و« عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر منتظر پاسخ « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل همایش منطقه ای عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

ملک سلمان و السیسی منتظر پاسخ نتانیاهو برای عادی سازی روابط هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نتانیاهو درجریان کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر جمهوری چک در قدس اشغالی افزود: بین اسرائیل و کشورهای منطقه منافع مشترک وجود دارد و ما به تلاش های خود در مسیر برقراری روابط مسالمت آمیز و گسترده با این کشورها ادامه می دهیم.
شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از« موآف فاردی» تحلیلگر امور سیاسی اعلام کرد:عبدالفتاح السیسی درانتظار پاسخ نتانیاهو در خصوص همایش منطقه ای است.
فاردی گفت: مصر پیشنهاد کرده است همایشی با مشارکت کشورهای عربی که با اسرائیل روابط ندارند مانند سعودی و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برگزار شود.
وی اضافه کرد: پیشتر گفته ام که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آماده عادی سازی روابط با اسرائیل در صورت برگزاری همایشی منطقه ای هستند و امروز این کشورها اعلام کرده اند آماده هستند ابتکار صلح عربی را مورد بازنگری قرار دهند.
این تحلیلگر صهیونیست افزود: کشورهای عربی گفته اند که آماده اند رویکردها و نقطه نظرهای اسرائیل را درباره ابتکارعمل عربی که سال 2002 ارائه شده است، بشنوند و در باره آن گفت وگو کنند.
ابتکار صلح عربی را « عبدالله بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی در اجلاس سران عرب در بیروت پایتخت لبنان مطرح کرد که با درایت و هوشیاری سران برخی کشورهای عربی به ویژه « امیل لحود » رئیس جمهوری وقت لبنان این توطئه ناکام ماند.
فاردی تاکید کرد:بسیار روشن است که این کشورهای عرب منتظر یک اقدام جدی اسرائیل در پرونده فلسطین هستند تا توجیه لازم را برای عادی سازی روابط با آن داشته باشند.
وی گفت: اکنون این سوال مطرح است که آیا نتانیاهو با تشکیل کابینه دست راستی جدید آماده است در یک همایش منطقه ای که بیش از هر زمان دیگری نسبت به گذشته فرصت برای برگزاری آن فراهم شده است، شرکت کند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.