معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که ایران باید بزرگترین قدرت منطقه و یکی از اقتصادهای مطرح در سطح بین‌المللی باشد، گفت: وقتی قدرت نظامی ایران در کنار مولفه دیگر یعنی قدرت اقتصادی قرار گیرد، مسیر افتخار آمیز را به سرعت طی می‌کنیم.

ایران به یکی از اقتصادهای مطرح جهان بدل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، سوم خردادماه) در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در وزارت کشور برگزار شد گفت: دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند با اعمال تحریمها می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، اما مهمترین عاملی که باعث شد کشورهای غربی در برابر ملت ایران تسلیم شوند، ایستادگی و پایداری مردم بود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: با مقاومت ملت ایران، تلاشهای تیم مذاکره کننده هسته‌ای و هدایتهای مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس جمهوری، پرونده هسته‌ای به عنوان یکی از بزرگترین پیروزیهای ملت ایران در جهان به ثبت رسید و همه دانستند که ایران توانست در مقابل قدرتهای بزرگ همان گونه که در دفاع مقدس سربلند شود، این بار در پای میز مذاکره حقوق خود را به دست آورده و تحریمها را لغو کند.

وی با یادآوری این که در دوران تحریمها حرکتهای بزرگی برای توسعه کشور انجام شده است، تصریح کرد: دانشمندان کشور در بخشهای مختلف افتخارهای بزرگی کسب کرده‌اند که دانش هسته‌ای تنها یکی از این افتخارهاست.

جهانگیری عنوان کرد: امروز دانشمندان جوان در دانشگاههای کشور دست به اختراعهای بزرگ می‌زنند و با تبدیل ایده ها و نوآوریهای خود به محصول، دستاوردهایی برای کشور خلق می‌کنند که بخشی از این دستاوردها فقط در تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته دنیا موجود است.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که کشور را باید با سرعت در جهت پیشرفت حرکت دهیم، گفت: ایران باید بزرگترین قدرت منطقه و یکی از اقتصادهای مطرح در سطح بین‌المللی باشد که برای تحقق این اهداف، سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین و از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی افزود: رئیس جمهوری و همه اعضای دولت به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند و ملت نیز باید در این زمینه به دولت کمک کند تا با تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم اقتصاد کشور را به گونه‌ای سامان دهیم که دشمنان تصور آنکه بتوانند از طریق تحریم اقتصادی، ایران را از پای درآورند را از سر خود بیرون کنند.

جهانگیری با تاکید بر لزوم بدل شدن ایران به یک قدرت اقتصادی بزرگ، تصریح کرد: وقتی قدرت نظامی ایران در کنار مولفه دیگر یعنی قدرت اقتصادی قرار گیرد و با انسجام ملی در داخل کشور و با حضور رهبری با صلابت و قدرتمند، قادر خواهیم بود مسیر افتخار آمیز را به سرعت طی کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: در شرایط کنونی مردم از برخی مسائل اقتصادی رنج می‌برند و برخی فشارها بویژه بر طبقه ضعیف جامعه برای دولت رنج‌آور است، اما عزم دولت این است که با برنامه‌ریزی دقیق و با اتکا به اقتصاد مقاومتی، کشور را طوری سامان دهد که زندگی خوبی برای مردم تامین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.