فعال توئیتری معروف عربستان در تازه ترین اقدام خود به افشاگری درباره امتیازدهی «محمد بن سلمان» پسر شاه سعودی و جانشین ولیعهد به هیات ملی یمن در مذاکرات کویت پرداخت.

افشاگری مجتهد از امتیازدهی «محمد بن سلمان» به «انصارالله»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «مجتهد» که در شبکه های اجتماعی به افشاگری درباره دربار آل سعود معروف است، درتوئیت های تازه خود از آن چه آن را «امتیازدهی بن سلمان به نیروهای انصارالله» خوانده پرده برداشت. این اطلاعات را سفیر عربستان در کویت به هیأت ریاض داده که خود به صورت مستقیم با هیأت یمنی وارد مذاکره شده است.

بعد از مواجه شدن با مشکل در مذاکرات صلح یمن در کویت، بن سلمان، سفیر عربستان را برای مذاکره با انصارالله مامورمی کند و هیات یمنی را به پایبندی به توافق سفیر با انصارالله ملزم می داند.

سفیرسعودی، از طرف بن سلمان به انصارالله پیشنهاد کرد که از آنچه در قطعنامه سازمان ملل آمده، کوتاه بیایند و نیز امتیازات دیگری درقبال توقف فعالیت خود در مرزهای عربستان بگیرند.

به گزارش العالم، ازمهم ترین این امتیازدهی ها، عقب نشینی از قطعنامه سازمان ملل، عقب نشینی از خواسته خود از انصارالله برای خروج از مناطق تحت کنترل و عقب نشینی از خواسته اش  مبنی بر تحویل سلاح است.

از جمله دیگر امتیازدهی ها، تعهد به ماندن عبدالمنصور هادی در سمت رئیس جمهوری به شکل صوری تا زمان تشکیل دولت وحدت ملی است که درآن میزان مشارکت انصارالله مساوی با مناطق تحت کنترل آنان است.

اما انصارالله هنوز خواسته ای بیش از این دارد و آن پرداخت غرامت مالی معادل ده ها میلیارد دلار به آنان در ازای ویرانی هایی است که یمن براثرحملات هوایی عربستان متحمل شده است.

بن سلمان به طور اصولی با این خواسته موافق است اما خواسته است که این غرامت ها به شکل صریح نباشد بلکه درقالب نشستی ملی برای بازسازی یمن محقق شود تا اینگونه برداشت نشود که درپاسخ به خواسته انصارالله صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.