قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: ۱۱۶ واحد صنعتی ایلام برای احیا شدن به ۹۵۰ میلیارد ريال اعتبار نیاز دارند.

نیاز ۹۵۰ میلیارد ريالی برای احیای ۱۱۶ واحد صنعتی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، یارالله نصیری در نشست کارگروه ایجاد رونق بنگاه های کوچک و متوسط با بیان اینکه از مجموع 183 واحد صنعتی غیر فعال و تعطیل این استان، 116 واحد امکان احیا شدن دارند، اظهارداشت: برای فعالیت مجدد این واحدها اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به اینکه به منظور اتخاذ راهکارهای اساسی برای فعال سازی صنایع تعطیل، در مرحله ابتدایی همه واحدهای راکد داخل و خارج شهرک های صنعتی احصا شده و دلایل اصلی غیر فعال بودن آنها نیز شناسایی شده است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی راکد استان عزم جدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با تأکید بر اینکه فعال سازی واحدهای راکد اولویت اول این سازمان است، بیان داشت: از دیگر برنامه های مهم اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش برای به بهره برداری رسیدن طرح در دست احداث است.

یارالله نصیری با بیان این مطلب که براساس آمار بدست آمده تعداد 67 واحد صنعتی تعطیل در سطح استان وجود دارد که مبلغ بدهی های آنها از میزان دارایی های شان بیشتر است و به نظر می رسد امکان بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: لازم است با همفکری و همکاری بانک های عامل و دستگاه های ذیربط برای رهایی مدیران این واحدها و همچنین فراهم نمودن بستر و زمینه استفاده از امکانات و فضای های در اختیار، تدابیر و راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

وی یادآور شد: هم اکنون بالغ بر 35 طرح صنعتی در دست احداث (هفت طرح بزرگ و 28 طرح کوچک و متوسط) با پیشرفت فیزیکی بالای 67 درصد در سطح استان وجود دارد که در صورت رفع موانع و تامین نیازمندی ها تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.