۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 383977

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مجلس دهم توصیه کرد که از اصل کلیدی ولایت فقیه پاسداری کنند و گفت: فتنه ۸۸ ثمره انحراف از مسیر رهبری بود.

توصیه ابوترابی به مجلس دهم 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و آخرین جلسه مجلس نهم، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: مهمترین اصلی که نظام جمهوری اسلامی بر پایه آن شکل گرفت اصل ولایت فقیه است. اقتدار و انسجام ما مرهون تمسک به این اصل کلیدی است.

نایب رئیس مجلس گفت: همکارانم در مجلس دهم را به پاسداری از این اصل کلیدی توصیه می‌کنم، زیرا میوه تلخ فتنه ۸۸ ثمره انحراف از مسیر رهبری بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی و وحدت ملی است گفت: باید نمایندگان راه را برای استحکام و نهادینه نمودن اصل جمهوریت و مردم سالاری برآمده از اسلام هموار کنند.

نماینده تهران ادامه داد: وکلای ملت باید در مصوبات خود به گونه ای گام بردارند که راه برای استحکام اصل مردم سالاری دینی هموار شود.

ابوترابی ارتقای رضایت مندی مردم را یکی از راهکارهای تعمیق مردم سالاری دینی خواند و گفت: رضایتمندی مردم محصول افزایش کارآمدی نظام است

وی به نمایندگان مجلس دهم توصیه کرد: مجلس دهم را به نماد وحدت و همدلی میان نمایندگان، فراکسیون های مختلف و دولت و مجلس تبدیل کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: مجلس دهم به هر میزان که می تواند باید اعتماد و همدلی میان جریان های درون نظام را افزایش دهد تا راه برای ارتقای نظام و همکاری دولت و مجلس هموار شود.

نماینده تهران ابراز امیدواری کرد: با ترکیب جدید مجلس دهم راه همدلی و هماهنگی جریان های سیاسی درون نظام هموار شود و مجلس از این زاویه به عنوان مجلسی موفق کارنامه خود را ارائه کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به دولت گفت: مجلس آماده همدلی و همراهی است و با اراده دولتمردان و استفاده از این ظرفیت می توان تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد و راه را برای گشودن گره های فراروی ملت هموار نمود.

وی با اشاره به چالش های فراروی اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: حجم بزرگ دولت و هزینه های جاری از چالش های جدی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید اراده جدی برای کاهش هزینه های جاری و کوچک سازی دولت داشته باشد که در سایه این اراده، راه برای فعال شدن تولید هموار می شود.

نماینده تهران اظهار داشت: نظام بودجه ریزی ما با نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد فاصله زیادی دارد و بدون حل این مشکل نمی تواند اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: دولت مسئول تدوین لایحه بودجه و ارائه آن به مجلس است و سازمان مدیریت از تمام ظرفیت خود برای شکل گیری بودجه مبتنی بر عملکرد بهره بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در کارنامه مجلس دهم شکل گیری بودجه مبتنی بر عملکرد ثبت شود که مسیر را بر اسراف خواهد بست و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهموار می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس دهم گفت: ما امروز از تورم قوانین رنج می بریم لذا از پرداختن به تصویب طرح های گوناگون پرهیز کنید.

نماینده تهران ابراز امیدواری کرد: عزم مجلس دهم و دولت برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد بشاد. زیرا از نظام جمهوری اسلامی ایران به نظامی پاکیزه از فساد تبدیل نشود آرمان انقلاب و امام محقق نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.