قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: هزینه برق مصرفی مشترکان خانگی مازندران از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه با تعرفه چهار مناطق گرمسیری محاسبه می ‎شود که در صورت استفاده بهینه و درست از پله های تخفیفی از ۲۴ تا ۶۸ درصد تخفیف بهای برق مصرفی برخوردار خواهند شد.

هزینه برق مشترکان مازندرانی با تعرفه گرمسیری محاسبه می ‎شود

قاسم شهابی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه مشترکان برق خانگی در زمان پیک، مدیریت مصرف را مدنظر قرار دهند، افزود: در شرایط عادی میزان برق مصرفی مازندران به 700 مگاوات میرسد درحالیکه در ایام تابستان شاهد مصرف دوبرابری معادل 1700مگاوات می باشیم که در هیچ جای کشور شاهد این میزان افزایش اتفاق نمی افتد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری قطعی برق در ایام گرم سال، خاطر نشان کرد: صنایعی که مدیریت مصرف را اجرایی کنند، تشویق خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از برنامه‌ ریزی برای تقویت شبکه برق شهرستان ساری خبر داد و یادآور شد: پست فشار قوی بین ساری و قائم‌شهر در حال احداث است که با تکمیل و بهره‌برداری از این پست، 400 ولت برق به شبکه مصرف مرکز استان اضافه خواهد شد.

شهابی با اعلام اینکه طرح افزایش پایداری شبکه در استان نیازمند 400میلیارد ريال اعتبار می باشد، افزود: 30 تا 40 درصد ناپایداری در شبکه داریم که در صورت تامین اعتبار مشکل مرتفع میشود.

وی با اعلام اینکه میزان مشترکان غیرمجاز توزیع برق در مازندران زیاد است، گفت: مازندران در بحث تلفات برق در رتبه بالا قرار دارد که بخشی از تلفات غیرفنی است.

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه 30 تا 40 درصد شبکه های برق استان فرسوده هستند، اضافه نمود: برای بازسازی شبکه های برق استان، 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.

شهابی میزان بدهی توزیع برق مازندران به پیمانکاران را 700 میلیارد ريال اعلام کرد و یادآور شد: میزان معوقات شرکت از مشترکین 550 میلیارد ريال می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.