عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مجلس نهم دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود.

مجلس نهم دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود/ وزرا تذکرات نمایندگان را پشت گوش انداختند

به گزارش قدس آنلاین، "محمدحسن آصفری" در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد مجلس نهم گفت: مجلس نهم علی‌رغم موانع پیش رو به ویژه در زمینه اقتصادی و درآمدزایی، توانست گام‌های موثری بردارد و موضع‌گیری‌های خوبی داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تصویب طرح نظام سلامت در مجلس نهم اظهار داشت: این قانون به منظور کاهش هزینه‌های درمانی مردم بود و قرار بر این شد که مبلغی از ارزش افزوده در اختیار حوزه سلامت گذاشته شود.
وی با اشاره به تصویب قانون نظام جامع مالیاتی در این مجلس تصریح کرد: در مجلس نهم، قوانین زیادی برای خروج کشور از رکود و همچنین کنترل نرخ تورم تصویب شد.
آصفری با اشاره به تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس نهم صورت گرفت، متذکر شد: این تحقیق و تفحص‌ها به منظور شفاف‌سازی عملکردها و هزینه‌های داخلی کشور بود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه برخی از تحقیق و تفحص‌ها نیمه کاره مانده است، اذعان داشت: برخی این مسئله را ضعف مجلس می‎دانند در حالی که این مشکل به ضعف قوانین به ویژه آیین نامه داخلی مجلس برمی‌گردد که نماینده‌ها در این زمینه صرفا یک گزارش تهیه می‌کنند و دست‌شان برای برخورد با چنین تخلفاتی بسته است.
نماینده اراک با تأکید بر اینکه بین مجلس نهم و دولت‌ تعامل خوبی وجود داشت، اظهار داشت: علاوه بر رأی اعتمادی که نمایندگان این دوره به وزرای کابینه یازدهم دادند، سوال‌ها و تذکراتی نیز که به وزرا داده می‌شد در جهت کارآمدتر شدن عملکرد دولت و وزارت‌خانه‌ها بود. 
وی با بیان اینکه به هیچ وجه مجلس نهم به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نبود افزود: با این وجود متأسفانه برخی از وابستگان دولت چنین برداشت‌هایی می‌کنند.
آصفری با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نهم فقط به دنبال حل مشکلات مردم بودند، افزود: نمایندگان این دوره به هیچ وجه دنبال تسویه حساب با دولت و یا وزیری از کابینه آن نبودند بلکه نگاه همگی آنان، همدلی و همزبانی بود. 
نماینده اراک با انتقاد از عدم توجه دولت به دغدغه‌های نمایندگان تصریح کرد: متاسفانه تذکرات نمایندگان مجلس نهم به وزرا برای حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان، پشت گوش انداخته شد. 
آصفری با اشاره به روحیه استکبارستیزی نمایندگان مجلس نهم گفت: در این زمینه می‌توان به طرح‌ها و همچنین نطق‌ها و تذکراتی اشاره کرد که در آن بر مقابله با زیاده خواهی‌های غرب تاکید شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نظارت دقیق و ظریف مجلس نهم در بحث برجام خاطر نشان کرد: در این زمینه می‌توان به بازرسی نمایندگان ملت به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی از مراکز مختلف هسته‌ای اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.