عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بسیاری تمایل دارند مجلس تنش‌زا باشد تا منافع‌شان تامین شود.

بسیاری تمایل به تنش‌زایی در مجلس دارند/ مجلس نهم باید بحث نظارتی را جدی‌تر می‌گرفت

به گزارش قدس آنلاین، "محمدصالح جوکار" در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد مجلس نهم گفت: علمکرد هر نهادی هم دارای نقاط قوت و هم دارای نقات ضعف است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه مجلس دارای ابعاد و حوزه‌های گوناگونی است، اظهار داشت: یک نماینده مجلس علاوه بر قانون‌گذاری و نظارت، وظیفه دارد به مشکلات مردم نیز رسیدگی کند.
وی افزود: مجلس نهم به طور کلی عملکرد قابل توجهی در راستای حل مشکلات اصلی مردم داشت که می‌توان به قوانین تصویب شده برای گشایش کسب و کار جوانان اشاره کرد.
جوکار با اشاره به مواضع ضداستکباری نمایندگان مجلس نهم تصریح کرد: رویکرد مجلس در این دوره نسبت به دشمنان بسیار سرسختانه بود، به طوری که طرح‌ها و لوایحی در راستای حفظ منافع ملی و پاسداری از انقلاب تصویب شد.
نماینده یزد با اشاره به وضعیت تحقیق و تفحص‌های مجلس نهم متذکر شد: مجلس باید بعد نظارتی‌اش را جدی‌تر می‌گرفت چرا که بسیاری از تخلفات پیش آمده به دلیل ضعف‌های نظارتی و به سرانجام نرسیدن تحقیق و تفحص‌ها است.
جوکار با بیان اینکه مجلس نباید صرفا محملی برای قانون‌گذاری باشد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر تصویب قوانین باید پیگیر اجرای آن نیز باشند چرا که متاسفانه بسیاری از امور به دلیل عدم اجرای قوانین جلو نرفته است.
وی پیشنهادی برای بهبود عملکرد مجلس آینده داد و گفت: مجلس شورای اسلامی باید بر پایه آنچه قانون برایش تعریف کرده است، حرکت کند.
جوکار با اشاره به برخی از حواشی پیش آمده برای مجلس دهم از جمله  انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس اذعان داشت: قدر مسلم این که اگر به چنین حاشیه‌هایی زیادی پرداخته شود، به اصل موضوع لطمه وارد می‌شود و مجلس از وظایف اصلی‌اش منحرف می‌شود. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بسیاری تمایل دارند مجلس تنش‌زا باشد و به دنبال ایجاد حاشیه در مجلس هستند، بیان داشت: این جریان‌های سیاسی داخلی از تنش‌ها و حواشی موجود در مجلس در راستای تأمین منافع خودشان استفاده می‌کنند اما مجلس باید با دوری از حواشی، آنان را ناکام بگذارد. 
وی با تاکید بر اینکه مجلس عصاره ملت و برخواسته از اراده آنان است، خاطر نشان کرد: در نهاد قانون گذاری کشور توجه اصلی باید معطوف به مرتفع کردن مشکلات مردم باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.