قدس آنلاین - ایلام: رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ایلام در آینده به قطب صنعت گردشگری عشایری تبدیل می شود.

ایلام؛ قطب گردشگری عشایری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، امین نظریان با بیان اینکه باید توسعه گردشگری عشایری در اولویت کار میراث‌فرهنگی قرار گیرد، چون زندگی عشایری و کوچ در این منطقه بسیاری از سنن و ارزش‌های اصیل ایرانی را حفظ کرده است، اظهارداشت: وجود عشایر و نحوه زندگی، هم‌چون عکس‌هایی با جذابیت بی‌حد و حصر و زیبایی خیره‌کننده در آلبوم طبیعت، چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد و بستری مناسب را برای گردشگری فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نوع زندگی کوچ‌ نشینی، ایلات و عشایر را بعنوان دیدنی‌ترین جاذبه عصر تکنولوژی مطرح کرده و از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرهنگی در عصر حاضر است، افزود: یکی از دغدغه‌های جهان در هزاره سوم با توجه به افزایش جمعیت، مسأله اشتغال سبز و پایدار است تا ضمن تأمین امنیت شغلی در راستای بهره‌وری پایدارگرا عمل کند.

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام به ایجاد 4 تا 10 شغل مستقیم در مقصد به ازای هر گردشگر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این با احتساب شغل‌های ایجادشده در بخش‌های تولیدی و خدماتی برای هر گردشگر این رقم به 15 تا 18 نفر به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم در ازای هر گردشگر می‌رسد.

امین نظریان میزان سرمایه گذاری برای ایجاد هر شغل در بخش خدمات و صنعت را نیازمند 12 تا 25 هزار دلار عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد شغل در صنعت گردشگری، به سرمایه‌گذاری بسیار کمتری نیاز دارد و درعین‌حال میزان اشتغال‌زایی در بخش جهانگردی 11.2 برابر سریع‌تر از سایر بخش‌ها عنوان‌شده است.

وی بهترین راه توسعه سریع و همه‌جانبه جوامع را بر اساس نظریه اقتصاددانان، ارتقاء صنعت‌ گردشگری دانست و افزود: در این میان توریسم عشایری با توجه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های یادشده، می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی کارآفرینانه مرتبط با گردشگری نقش مؤثری ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.