سال گذشته، مجموعه‌ای متنوع شامل ۲۱ هزار و ۲۰۰ قطعه تمبر و اقلام پستی، سکه و اسکناس، از سرتاسردنیا به موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای مجموعه‌هایی متنوع از سرتاسر دنیا، به گنجینه تمبر، سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسوول گنجینه تمبر، سکه و اسکناس اعلام کرد: در سالی که گذشت، این گنجینه شاهد اهدای 21 هزار و 200 قطعه، تمبر و اقلام پستی، سکه، اسکناس و سایر اسناد مالی از ایران و کشورهای مختلف جهان، به این مجموعه بود. وی تصریح کرد: تمبر، پاکت مهر روز، پاکت نامه دوره قاجار، کارت‌پستال و دیگر اقلام پستی با 16 هزار و 717 قطعه، بیشترین موارد اهدایی این مجموعه را شامل می‌شود.
محمدحسین یزدی‌نژاد، شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، حیات وحش، آبزیان، حفظ و احیای منابع طبیعی، تحقیقات فضایی، ابنیه تاریخی، ورزش و ...را از موضوعات این تمبرها نام برد و افزود: این تمبرها متعلق به کشور‌های مختلفی چون جمهوری چک، اوگاندا، تانزانیا، آرژانتین، پرو و بیش از 50 کشور جهان است.
وی مجموعه تمبر، سکه‌های نقره و اسکناس ویژه المپیک چین که در ارتباط با تاریخ چین و بازیهای المپیک آن کشور است را از جمله مجموعه‌های اهدایی خواند و گفت: این مجموعه توسط آقای جواد منصوری؛ سفیر سابق ایران در چین، به تولیت فقید آستان قدس رضوی؛ آیت‌الله واعظ طبسی اهدا شده بود و ایشان آن را در زمان حیات خود، به این گنجینه تقدیم کردند.
یزدی نژاد همچنین سکه‌ها و اسکناس‌های اهدایی در این سال را حدود 4 هزار و 500 قطعه برشمرد و  اعلام کرد: سکه‌هایی از دوره اشکانیان تا قاجار، و از پنج قاره جهان در این مجموعه وجود دارد.
مسؤول گنجینه تمبر، سکه و اسکناس اضافه کرد: تمبر طلا و نقره تمثال امام خمینی (ره)، کلاه سکه دوزی شده با 26 سکه طلای دوره قاجار، دستگاه تلفن هندلی ساخت شرکت زیمنس آلمان با حدود 70 تا 80 سال قدمت، و  تعداد 122 جلد کاتالوگ و کتاب‌ چاپی با موضوع سکه‌شناسی، اسکناس و تمبر به زبان لاتین، ‌از دیگر مواردی است که در سال94  به این گنجینه اهدا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.