شیعیان ایرانی و پاکستانی در شانگهای چین، در نیمه شعبان فرصت را غنیمت شمرده تا وحدت را در جمع اندکشان متجلی کنند. این گزارش تصاویری است از گوشه‌های جنب و جوشهای شادمانه عید نیمه شعبان.

 بهار شانگهای + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، جایی که طویل‌ترین دیوار جهان سالیان سال قامتش خم نشده است. جایی که از کنفوسیوس تا مائو، دستخوش تغییر و تحولات اندیشه‌ای بوده است، مهر یک نفر در دل تعدادی اندک در میان بی‌شمار آن سرزمین، گرمایی سوزان دارد. چین، شانگهای، نیمه شعبان: جشنی به بزرگی مردمانش. در هوای شرجی و همیشه بارانی شانگاهی، در میانه‌های فصل بهار، این میلاد منجی بشریت است که جمع شیعیان ایرانی و البته پاکستانی و چینی را شکل می‌دهد.

مراسم عید میلاد حضرت قائم (عج) در چند بخش برگزار شده است. مراسم ابتدایی به همت هیأت محبان اهل بیت شانگهای برگزار شد که در آن حدود دویست نفر  شرکت داشته‌اند.  مراسم شامل قرائت دعای فرج ، مداحی، مراسم کیک تولد و برش آن توسط سادات جمع، برگزاری مسابقه حول شخصیت حضرت مهدی (عح)، تقدیر از کودکان حاضر در جمع و اهدای جوایز و شام بوده است.

مراسم در سالن نایس‌لند هتل رامادا شهر شانگهای برپا شده است. برپا کنندگان برای این مراسم شعار «مهدی در قلب من است» برگزیدند تا نشان دهند دوری عاملی بر فراموشی نیست.

 

 

 

هیأت محبان اهل بیت در سال 1386 در شانگهای تاسیس شده است تا فعالیتهای مذهبی شیعیان این کلان شهر را سروسامانی دهد. مراسم دیگر این جمع در منزل یکی از شیعان پاکستانی بوده که به احیا در شب نیمه شعبان اختصاص یافته است.

 

مراسم دیگری نیز به همت مرکز Iran Persian Paradise برای جمع ایرانیان مقیم شانگهای برگزار شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.