۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 384442

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از مدتها مذاکره برای تشکیل کابینه‌ای قوی سرانجام وزیر خارجه سابق خود را به عنوان وزیر جنگ منصوب کرد و با حزب وی ائتلاف تشکیل داد.

 وزیر جنگ نتانیاهو مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژچیم صهیونیستی و آویدگور لیبرمن به عنوان انتخاب وی برای پست وزارت جنگ امروز (چهارشنبه) برای تشکیل ائتلاف توافق کردند و اطمینان دادند که راستگرا ترین کابینه در تاریخ رژیم صهیونیستی مسئولانه رفتار خواهد کرد.

به محض ادای سوگند لیبرمن، نتانیاهو کابینه‌ای متشکل از 66 قانونگذار خواهد داشت که باعث افزایش وضعیت کنونی کابینه‌اش در پارلمان خواهد شد که در حال حاضر با یک کرسی بیشتر اکثریت را از آن خود کرده است. این هدفی است که رهبر اسرائیلی از زمانی که برای چهارمین بار قدرت را در دست گرفت وعده‌اش را داده بود.

بازگشت لیبرمن به قدرت – که پیش از این وزیر خارجه بود- سوالاتی را در داخل و خارج اسرائیل درمورد انتقاداتش از اقلیت اعراب اسرائیلی، مذاکرات سازش با فلسطین، مصر و ترکیه تحت حمایت آمریکا مطرح کرده است.

در مراسم تشکیل ائتلاف نتانیاهو گفت: دولت من به پیگیری فرآیند سازش با فلسطینیان متعهد باقی خواهد ماند. سیاست من تغییر نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.