در پی موفقیت شهاب حسنی در جشنواره سینمایی کن روزنامه سعودی مکه در مقاله ای از این موضوع ابراز نگرانی کرد و این مسأله را برای سعودی ها خطرناک دانست.

وحشت سعودی ها از شهاب حسینی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامۀ سعودی مکه، با اشاره به موفقیت شهاب حسینی در جشنواره سینمایی کن و سابقۀ فرهنگی درخشان ایران در تاریخ تمدن اسلامی، مدعی شد که امروز هم فرهنگ ایران، به ویژه سینمای آن، بیش از سیاست این کشور برای سعودی ها خطرناک است.
این روزنامۀ سعودی، در مقاله ای با اشاره به اینکه «تمدن اسلامی برای همه چیز مدیون مردم ایران است»، ضمن اعتراف به ضعف فرهنگی عربستان در برابر ایران نوشت: «ایران تمام جهان را با صنعت سینمای حرفه ای خود در نوردیده است».
نویسندۀ مقاله، سپس، با اشاره به برخی از آثار فاخر سینمای ایران آورده است: «قبلا دربارۀ فیلم "ملک سلیمان"، که در سطح فیلم های هالیوودی ساخته شده بود، صحبت کرده ام و گفته ام که چگونه این فیلم لابی صهیونیسم را نگران کرده بود. البته این تنها دستاورد تأثیرگذار سینمای ایران در سطح جهان نبوده است، بلکه ایران با فیلم های دیگری مانند "یوسف پیامبر" و "محمد رسول الله" نیز جهان را تحت تأثیر قرار داده است».
نویسندۀ سعودی در ادامه نیز به جدیدترین دستاورد سینمای ایران پرداخته و نوشته است: «در تازه ترین موفقیت هم شهاب حسینی، ستارۀ ایرانی، جایزۀ بهترین بازیگر مرد جشنوارۀ فیلم کن 2016 را، که دیروز به پایان رسید، کسب کرد».
نویسندۀ مقاله، در پایان، با لحنی که حسرت و شرمساری در آن موج می زند، نوشته است: «ایران در حالی تمام این موفقیت ها را به دست می آورد که ما (عربستان) تنها کشور دنیا هستیم که در آن سینما وجود ندارد»!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.