۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 384718

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: پویش مردمی نائب الزیاره و تشرف دسته جمعی نایبان زیارت به حرم مطهر هر چهارشنبه در این شهر برگزار می شود.

گسترش پویش 'نائب الزیاره' در مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی قناویزچی افزود: نخستین پویش مردمی نائب الزیاره در سطح مناطق 13 گانه مشهد صورت می گیرد و از جمله روزهایی که توسط اهل بیت (ع) برای زیارت حضرت رضا(ع) سفارش شده چهارشنبه است.
وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با آستان قدس رضوی برای تشرف زائران به حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) صورت گرفته و بر اساس این طرح بانوان مشهدی در قالب یک تور به منطقه زیارتی خواجه اباصلت رفته و پس از زیارت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: طبق این هماهنگی رواق 'دارالهدایه' برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در قالب سخنرانی و مدیحه سرایی برای نائب الزیاره ها در نظر گرفته شده است.
قناویزچی هدف از پویش نائب الزیاره را ترویج فرهنگ زیارت و ارتقای حس مشارکت جویی در بین همشهریان مشهدی دانست و گفت: در پایان این طرح نیز بسته های فرهنگی و متبرک از سوی آستان قدس رضوی در حرم مطهر به نائب الزیاره ها اهدا خواهد شد.
نخستین پویش مردمی این طرح در سالروز میلاد دخت نبی اکرم (ص) آغاز شد و مادران مشهدی به نیابت از مادران سراسر کشور به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
در پویش مردمی نایب الزیاره، مجاوران حریم رضوی به رسم همسایگی امام هشتم (ع) به جای مشتاقان زیارت که امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند، به زیارت بارگاه ثامن الحجج (ع) مشرف می شوند.
سالانه 27 میلیون زائر وارد مشهد مقدس می شوند و 300 میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی انجام می شود.
شهر مشهد 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.