۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 384729

با افزایش فشار خون، فرد دچار برخی مشکلات در سیستم بدنی می‌شود .

عکس/ورزشی برای کنترل فشار خون بالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سلامت نیوز،فشارخون عادی 120/80میلی مترجیوه است ، ولی گاهی اوقات، در افرادی با فشارخون بالا به 150/100میلی مترجیوه و حتی بالاتر می رسد .

فشار خون بالا می‌تواند به بیماری‌های دیگری مانند سکته قلبی، حمله قلبی، بیماری شریان ضربان قلب (CAD) و نیز مرگ منجر شود؛ بنابراین نباید نادیده گرفته شود.

به‌طور کلی دو نوع افزایش فشارخون وجود دارد: فشارخون اولیه: علایم خاصی ندارد، اما اعتقاد بر این است که علت آن استرس، جراحت، چاقی، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار یا مشکل ژنتیکی است. فشارخون ثانویه: این نوع افزایش فشار خون بالا در درازمدت می‌تواند به عفونت کلیه و ازکارافتادن غدد درون‌ریز و مشکلات شریانی مانند تصلب شرائین منجر شود .

فشارخون بالا ، مرگ خاموش نیز نامیده می‌شود زیرا بسیاری از اوقات فرد از داشتن این بیماری آگاهی هم ندارد.

بالا رفتن فشارخون می‌تواند به آسیب کلیوی، ایست قلبی شریانی و حتی فلجی منجر شودو در صورتی‌که به‌ موقع درمان نشود معلوم نیست به بیمار چه آسیبی برساند.

برای مقابله با افزایش فشار خون که سن خاصی ندارد به یوگا بپردازید.یوگا علاوه بر درمان این بیماری با روند پیری نیز مقابله می‌کند.

اما روش انجام دادن یکی از حرکات موثر این ورزش

* روی زمین نزدیک به دیوار دراز بکشید و تنفس عمیق را تمرین کنید.

* پاها را مطابق شکل روی دیوار قرار دهید به‌طوری‌که پشت پاشنه پا با دیوار تماس داشته باشد سپس بازدم انجام دهید .

*سرتان را روی زمین قرار دهید، درحالی‌که ستون فقرات صاف و زانوها کمی خم است.*این حرکت را به مدت5 تا 10 دقیقه انجام دهید.

*وقتی‌که به حالت عادی باز گشتید ، برای مدتی استراحت کنید.در صورتی که مشکل کمردرد دارید ،یک پتوی نرم زیر کمر قرار دهید. سعی کنید فشار زیادی به خود وارد نکنید.

مزایای این نوع ورزش:ازآن جا که در این ورزش فرد تقریباً به‌صورت وارونه قرار دارد اعضای حفره شکمی فعال‌تر است.درنتیجه، اشتها باز می‌شود. خون از سرو قسمت بالای بدن به سمت پایین جریان بیشتری پیدا می‌کند درنتیجه اکسیژن بیشتری به این قسمت‌ها منتقل می‌شود؛ به همین دلیل است که این ورزش برای رفع سردرد و میگرن نیز توصیه می‌شود. (قبل از انجام این حرکت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.)


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.