قدس آنلاین: استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه اساساً کار روابط عمومی‌ها تبلیغات نیست، گفت: ۸۰ درصد از بودجه روابط عمومی‌ها صرف تبلیغات می‌شود.

 ۸۰ درصد از بودجه روابط عمومی‌ها صرف تبلیغات می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد یحیایی‌ایله‌ای در اولین همایش روابط عمومی نوین، استراتژی تجاری که در سالن همایش‌های هتل میثاق برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع روابط عمومی اظهار داشت: 70 درصد روابط عمومی‌ها نمی‌دانند روابط عمومی چیست و یا معنا تعاریف روابط عمومی را به درستی درک نکرده‌اند.
وی افزود: روابط عمومی در دنیا و جامعه ما در حال تغییر است اما افرادی که روابط عمومی را اداره می‌کنند، تغییری نمی‌کنند.
مدرس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ارتباطات صحیح  منجر به پیشرفت و رونق اقتصادی می‌شود خاطرنشان کرد: صاحب نظران و کارشناسان معتقدند زیربنای توسعه اقتصادی توسعه اطلاعات است و بخشی دیگر نیز معتقدند روابط عمومی ابزاری برای سلطه بخشی است.
یحیایی‌ایله‌ای با تأکید بر اینکه اساساً کار روابط عمومی‌ها تبلیغات نیست تصریح کرد: 80 درصد از بودجه روابط عمومی‌ها صرف تبلیغات می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی بنیان گذاشته شد تا نظرات مردم را دریافت کند و اطلاعات درست را به آنها منتقل کند تأکید کرد: ما میلیاردها  دلار نفت، گاز، برق مصرف می‌کنیم و باید ببینیم روابط عمومی‌ها که مسئولیت اجتماعی را عهده‌دار هستند کجایند تا راه درست را به مردم نشان دهند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه بخشی از ناکارآمدی روابط عمومی‌ها مدیران بالادستی هستند گفت: روابط عمومی می‌تواند توسعه بخش باشد که دموکرات باشد یعنی دوست داشته باشد که شنوا حرف مردم باشد.
یحیایی‌ایله‌ای با بیان اینکه فلسفه روابط عمومی مردم‌داری است گفت: طی برسی‌های به عمل آمده اعلام شده است که 50 درصد تخلفات مردم به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی است بنابراین اطلاع رسانی دقیق و صحیح از جمله عوامل مهم و موثر در روابط عمومی و رسانه‌ها است.
وی افزود: مشکل مردم برقراری ارتباط نیست بلکه عدم توانایی در برقراری ارتباط صحیح است، همچنین هنر روابط عمومی تولید ارتباطات صحیح است درحالی که بسیاری از ارتباطات ما ارسال پیام اسن نه انتقال اطلاعات لازم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه ما در سطح کشور با حجم عظیمی از تبلیغات بی‌اثر و یا کم‌اثر مواجه هستیم بیان کرد: به واقع بزرگترین انحراف روابط عمومی‌ها در کشور تبلیغات است و این درحالی است که حتی در سایر سازمان‌های تجاری جهان کار روابط عمومی تبلیغات نیست.
یحیایی‌ایله‌ای با اشاره به اینکه امروزه دنیا  وارد عرصه روابط عمومی شده است تصریح کرد: کار روابط عمومی باید منجر به سود آوری سازمان و یا کاهش هزینه‌ها شود.
وی با بیان اینکه  یکی از رویکردهای روابط عمومی تجاری مشتری مداری است گفت: سازمان‌ها در حال حرکت به سمت مشتری مداری هستند و اگر سازمانی پیش از اینکه به منافع خود بیندیشد به منافع مردم فکر کند بی‌شک مؤفق می‌شود، همچنین روابط عمومی‌ای سالم است که اولویت کاری‌اش رضایت مردم باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.