معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت سمن‌های خراسان رضوی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت می‌شود.

ظرفیت سمن‌های خراسان رضوی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدمحسن صادقی در جلسه هیئت نظارت بر امور سازمان‌های مردم نهاد استان به ارزیابی گزارش مجموعه اقدامات و برنامه‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی در حوزه رسیدگی به معضلات سمن‌های موجود پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت در سال 95 مقابله با آسیب‌های اجتماعی است بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه ضروری است.
وی با بیان اینکه درخواست‌های مردمی برای تاسیس سمن‌ها در سال 94 نسبت به سال قبل با 35 درصد رشد داشته است، افزود: این امر نشان از علاقمندی شهروندان برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت بیشتر در بستر جامعه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: روند رشد صدور مجوز  سازمان‌های مردم نهاد در سال گذشته 13 درصد بوده و این مهم به دلیل تاکید بر کیفیت بخشی به فعالیت سمن‌ها و جلوگیری از ایجاد تشکل‌های غیرفعال بوده است.
ارسال درخواست حضور یک نماینده از مجموع سمن‌های استان در شورای اداری به وزارت کشور، افزایش تعاملات سمن‌ها با نمایندگان مجلس و کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسه مشترک با استان‌های منطقه پنج کشوری از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.