مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنعت نساجی که به موقع تجهیزات و دستگاهها را بازسازی و نوسازی کرده اند ضمن خروج از رکود به ظرفیت ۹۹ درصدی تولید رسیده اند.

 رسیدن به ظرفیت ۹۹ درصدی تولید با نوسازی تجهیزات واحدهای صنعت نساجی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، گلناز نصراللهی روز پنجشنبه در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید استان یزد افزود: واحدهای تولیدی نساجی با نوسازی دستگاهها و افزایش تولیدات ، مواد تولیدی خود را تا دو و حتی سه ماه زودتر پیش فروش کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: با وجودی که واردات بی رویه برخی صنایع را با مشکل مواجه کرده با فعالیت های خوبی که با همکاری بخش خصوصی انجام و از مشکلات این بخش کاسته شده بگونه ای که تولیدات آن نیز افزایش یافته است.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت بررسی مشکلات هر رشته صنعتی بصورت جداگانه در کارگروههای استانی را خواستار شد و اظهار کرد: مشکلات هر رشته صنعتی با دیگری متفاوت است اما نوسازی دستگاهها و افزایش کیفیت محصولات می تواند ضمن افزایش رقابت موجب حل مشکلات تولید شود.
نصراللهی تاکید کرد: نباید جوی ایجاد شود که نمی توان همانگونه که با بازسازی دستگاههای نساجی بر مشکلات تولید آن فائق امدیم در سایر بخش ها آن را پیاده کرد.
در ادامه این جلسه مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان یزد درباره دستاوردهای کارگروه رفع موانع و تسهیل تولید استان گفت: تاکنون 19 نشست اصلی حاصل 363 جلسه کارشناسی برگزار کرده ایم.
محمدرضا علمدار افزود: در این نشست ها 318 مصوبه برای رفع مشکلات 201 واحد صنعتی تصویب شد که 172مورد آن یعنی 54 درصد مصوبه ها مربوط به موانع بانکی بوده است و بقیه مربوط به مسائل مالیاتی، گاز ، تامین اجتماعی و برق و سایر موارد بوده است.
در این نشست پیشنهادهایی مانند بررسی تقاضای واحدهای تولیدی، جدی گرفتن اجرای مصوبات کارگروه ها ، ضرورت ارتقای ظرفیت استفاده از فناوری های روز دنیا در واحدهای کوچک و متوسط و توجه ویژه به استان یزد از سوی وزارت صنعت مطرح شد.
سه هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی در استان یزد فعال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.