قدس آنلاین – سبزوار : رییس پلیس شهرستان سبزوار گفت: ۱۸ سارق حرفه ای خیابانی با ۲۸ فقره سرقت طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

از دستگیری ۱۸ سارق حرفه ای در سبزوار تا بازداشت خاله و خواهر زاده ها

سرهنگ سید محمد هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: ماموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس در مناطق جرم خیز و یک سری کار میدانی گسترده موفق به شناسایی و دستگیری این سارقان شدند.

وی اظهار داشت : متهمان در بازجویی های تخصصی و با استفاده از روشهای نوین پلیسی به 28 فقره سرقت خودرو، موتورسیکلت، وسایل داخل خودرو و منزل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سبزوار بزرگ تصریح کرد : عملیات مزبور در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با همکاری تیم های پلیس آگاهی و کلانتری های فرماندهی انتظامی سبزوار اجرا شد.

وی همچنین از توقیف و کشف 480 میلیون ریال کالای قاچاق از چهار دستگاه اتوبوس در جاده های ارتباطی سبزوار طی هفته گذشته خبر داد و در عین حال این کالاها را شامل آمپول بدنسازی، پودر بدن سازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش ، لباس دست دوم ، کولر گازی ، آبمیوه قاچاق ، قرص و کپسول و ...  برشمرد .

این فرمانده انتظامی با اشاره به تحویل متهمین این پرونده به مراجع قضایی یادآور شد : با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، یکی از راه های تحقق شعار سال مبارزه با پدیده مخرب قاچاق و توجه به تولید داخلی و مصرف کالاهای تولید داخلی می باشد.

رییس پلیس سبزوار بزرگ خاطر نشان کرد : در پی گزارشهای رسیده طی چند روز گذشته مبنی بر کیف زنی خانمها در مراکز خرید هسته مرکزی شهر ، بلافاصله اکیپ ویژه ای از ماموران زبده پلیس آگاهی این فرماندهی کار شناسایی و ردزنی این سارقین را در دستور کار خود قرار داده و جمعی ازکاراگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت ها ،  گشت های محسوس و نامحسوس هدفمندی را در سطح مراکز خرید و اماکن شلوغ و پر تردد شروع نمودند  تا اینکه یکی از تیمهای نامحسوس پلیس آگاهی سبزوار در محل بازار سرپوشیده این شهرستان به سه زن جوان که در حال پرسه زنی بودندمظنون و آنها را تحت نظر گرفتند.

 وی ادامه داد : در ادامه این کنترل ماموران مشاهده نمودند که این سه زن در حال انجام کیف زنی از یک خانمی میانسال می باشند بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به دستگیری متهمین نمودند و در بازرسی از این افراد که وابستگی خانوادگی با هم نیز دارند ( خاله و خواهرزاده ) اموال مسروقه ای شامل 33 میلیون ریال وج نقدبه همراه یک رشته گردنبند مسروقه به ارزش ریالی 20 میلیون ریال کشف و ضبط گردید .

سرهنگ هاشمی اظهار داشت : این متهمین به نامهای مهرانگیز 40 ساله با 25 سابقه سرقت، زینب 30 ساله با سه فقره سابقه سرقت و زهرا 24 ساله با چهار فقره سرقت در بازجویی های اولیه خود را اهل استان هرمزگان معرفی نمودند و اظهار داشتند که چند روز پیش وارد سبزوار شده اند .

 فرمانده انتظامی سبزوار در عین حال ضمن هشدار به شهروندان سبزوار در خصوص مراقبت از وسایل خود در اماکن عمومی  افزود :  بازجویی فنی از این متهمین همچنان ادامه دارد . / انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.