امام جمعه موقت اصفهان گفت: اجرای برجام، حل مشکلات افتصادی ومعیشتی وتامین نیازها فرهنگی و اجتماعی از مطالبات مردم است و باید در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

 اجرای برجام وحل مشکلات اقتصادی و معیشتی از مطالبات مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، در خطبه های نماز جمعه اصفهان با تاکید بر خدمت رسانی به مردم افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان به دور از مسائل حاشیه ای و مباحث شخصی به مردم خدمت کنند و در تصویب قوانین مواضع رهبر انقلاب اسلامی را مدنظر و مورد توجه قرار دهند.
وی به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: دولت اقدامات خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است که باید مجلس و عموم مردم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت را کمک کنند.
حجت الاسلام رهبر ادامه داد: سیاست ها و فعالیت های اجرایی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی موثر و ارزشمند بوده که با تحقق این برنامه ها شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی گفت: مدیریت اقتصادی در ابعاد فردی و کلان برای جامعه ما یک ضرورت است و از اصول تحقق اقتصادی مقاومتی است.
محمدتقی رهبر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، گفت: ساماندهی امور جامعه در ابعاد مختلف نیاز مند مدیریت اقتصادی است .
او اضافه کرد: درنتیجه ضعف مدیریت اقتصادی فردی و خانوادگی، طبق آمارها سالانه صدها هزار تُن نان دور ریخته می‌شود و میلیاردها تومان برای مصرف دخانیاتی همچون قلیان و سیگار مصرف می‌شود که این مواد دو هزار و 700 ضرر برای سلامتی انسان دارد .
او گفت: دور ریز مواد غذایی مانند نان آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند که افزیش کیفیت نان از سوی متولیان و مصرف صحیح و درست آن توسط مردم بسیار مهم است.
حجت الاسلام رهبر تجمل گرایی را از مصدایق بارز در آسیب زدن به اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: تجمل گرایی توسط مردم در بخش های مختلف زندگی موجب صدمه های جدی به بخش های مختلف کشور از جمله ازدواج شده است.
وی تجمل گرایی و اسراف را از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید مردم مصرف بهینه و مدیریت اقتصادی صحیح را همواره مورد توجه قرار دهند.
حجت‌الاسلام رهبر با انتقاد از واردات کالاهای چینی و تایوانی به کشور بویژه به اصفهان بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی در تولید و اقتصاد تاکید کرد و افزود: ما از قابلیتها و استعدادها بخوبی استفاده نمی کنیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.